Poznajemy się, integrujemy i odkrywamy kolejne tajemnice rówieśników

Dziś obchodziliśmy klasowe mikołajki. Upominki takie same, ale nie identyczne. Klasa szkolna, ostatnia lekcja. Co zrobić, aby zaangażować uczniów w działanie? W jaki sposób rozdać upominki bez wyczytywania kolejnych uczniów? Trudne zadanie, ale wykonalne :)



Pracowaliśmy w grupach. Uczniowie zostali dobrali losowo. Każda zespół został wyposażony w kartki A4 i mazak. Pracowali przez 12 minut w dowolnym miejscu, który sobie w klasie wybrali.

Instrukcja była następująca:
Narysujcie kwiatka. W zalążni/ w środku wypiszcie to, co Was łączy. Każdy płatek przeznaczcie dla jednego członka zespołu. Zapiszcie w nim to, co Was wyróżnia, w czym różnicie się od innych osób w grupie. Zaprezentujcie wyniki pracy w klasie.

Zalety: wspaniała atmosfera; okazja do wypowiedzenia się dla wszystkich członków grupy; pokonywanie nieśmiałości; zawiązanie przyjaźni i zbliżenie się uczniów do siebie; 

Moi uczniowie odbierali upominki wywoływani po zapisach na płatkach. Zaskoczenie. Radość. Utrwalenie nowych informacji o rówieśnikach. 
Było warto :)

P.S. Przepraszam, ale błędów na pracach nie poprawiałam. Chyba rozumiecie dlaczego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych