Poznajemy się, integrujemy i odkrywamy kolejne tajemnice rówieśników
Dziś obchodziliśmy klasowe mikołajki. Upominki takie same, ale nie identyczne. Klasa szkolna, ostatnia lekcja. Co zrobić, aby zaangażować uczniów w działanie? W jaki sposób rozdać upominki bez wyczytywania kolejnych uczniów? Trudne zadanie, ale wykonalne :)
Pracowaliśmy w grupach. Uczniowie zostali dobrali losowo. Każda zespół został wyposażony w kartki A4 i mazak. Pracowali przez 12 minut w dowolnym miejscu, który sobie w klasie wybrali.
Instrukcja była następująca:
Narysujcie kwiatka. W zalążni/ w środku wypiszcie to, co Was łączy. Każdy płatek przeznaczcie dla jednego członka zespołu. Zapiszcie w nim to, co Was wyróżnia, w czym różnicie się od innych osób w grupie. Zaprezentujcie wyniki pracy w klasie.
Zalety: wspaniała atmosfera; okazja do wypowiedzenia się dla wszystkich członków grupy; pokonywanie nieśmiałości; zawiązanie przyjaźni i zbliżenie się uczniów do siebie;
Moi uczniowie odbierali upominki wywoływani po zapisach na płatkach. Zaskoczenie. Radość. Utrwalenie nowych informacji o rówieśnikach.
Było warto :)
P.S. Przepraszam, ale błędów na pracach nie poprawiałam. Chyba rozumiecie dlaczego.
Komentarze
Prześlij komentarz