Kolejny pomysł na integrację i poznawanie siebie

 

Co prawda, ten pomysł już zaprezentowałam przy innej akcji, ale jest tak zwanym samograjem, który można wykorzystać także podczas integracji, np.  zespołu klasowego.

Uczniowie wchodzą ze sobą w interakcję, ujawniają informacje na swój temat, szukają tego, co ich łączy.

Jak się przygotować do zajęć?

Po pierwsze, przemeblowanie pomieszczenia, ponieważ potrzebna jest przestrzeń.
Po drugie, pocięty  na kawałki sznurek (2-3 metry długości).
Po trzecie, lista stwierdzeń, która warto stworzyć na potrzeby swojej grupy.
Poniżej zamieszczam opracowany przeze mnie materiał.



Sieciowanie- warsztaty



Wskazówka: Przygotować poniższe zdania na kartkach do pocięcia. Paski składamy, umieszczamy w koszyku/ pudełku/ innym pojemniku. Uczniowie je losują i głośno odczytują. Przy po pomocy nitki/ sznurka łączą się z osobami, które identycznie odpowiadają. Powstaje sieć. Zawiązują na supeł trzymane sznurki i siadają na swoje miejsca.
Niech wstaną osoby, które:

Lubią czytać książki.
Uprawiają sport.
Lubią matematykę.
Uczęszczają na zajęcia pozalekcyjne.
Posiadają psa
Są jedynakami.
Oglądają telenowele/ seriale.
W wakacje były w górach.
Lubią śledzie.
Urodzili się w ostatnim miesiącu roku kalendarzowego.
Codziennie korzystają z portali społecznościowych
Mają młodszego brata.

Nie urodzili się w Dębnie.
Potrafią tańczyć.
Potrafią pływać kraulem.
Lubią jeździć na nartach.
Stosują dietę.
Piszą piórem.
Chodzili do przedszkola.
Posiadali kolejkę/ pociąg.
Upiekli choć jeden raz ciasto.
Rodzice nadali mu drugie imię.

Lecieli samolotem.
Lubią kabaret „Neonówka”.

Słuchają muzyki disco polo.
Nie jedzą śniadania.
Brali udział w akcji charytatywnej.
Prowadzą pamiętnik lub bloga.
Lubią fotografować.
Ich ulubioną barwą jest kolor niebieski.
Potrafią robić na drutach.

Posiadają do tej pory zabawkę z dzieciństwa.
Prasują swoje ubrania.

Warto przyjrzeć się klasie, bo to nauczyciel rozpoczyna zajęcia. Pierwsze stwierdzenie należy dobrać/ zredagować takie, aby wstała tylko jedna osoba.

Przednia zabawa pełna zaskoczeń zapewniona.


Komentarze

  1. Jakoś nie mogę zrozumieć z opisu kto trzyma te sznurki i jak powstają supełki. Każdy uczeń ma swój sznurek i co znim robi? I co potem jak już usiądą na swoje miejsca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim uczniowie usiądą na miejsca, zawiązują w węzeł wszystkie trzymane sznurki. Powstała sieć powiązań, która pozostaje na środku i poddana jest analizie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych