Kolejny pomysł na integrację i poznawanie siebie
Co prawda, ten pomysł już zaprezentowałam przy innej akcji, ale jest tak zwanym samograjem, który można wykorzystać także podczas integracji, np. zespołu klasowego.
Uczniowie wchodzą ze sobą w interakcję, ujawniają informacje na swój temat, szukają tego, co ich łączy.
Jak się przygotować do zajęć?
Po pierwsze, przemeblowanie pomieszczenia, ponieważ potrzebna jest przestrzeń.
Po drugie, pocięty na kawałki sznurek (2-3 metry długości).
Po trzecie, lista stwierdzeń, która warto stworzyć na potrzeby swojej grupy.
Poniżej zamieszczam opracowany przeze mnie materiał.
Sieciowanie- warsztaty
Wskazówka: Przygotować poniższe zdania na kartkach do pocięcia. Paski składamy, umieszczamy w koszyku/ pudełku/ innym pojemniku. Uczniowie je losują i głośno odczytują. Przy po pomocy nitki/ sznurka łączą się z osobami, które identycznie odpowiadają. Powstaje sieć. Zawiązują na supeł trzymane sznurki i siadają na swoje miejsca.
Niech wstaną osoby, które:
Lubią czytać książki.
Uprawiają sport.
Lubią matematykę.
Uczęszczają na zajęcia pozalekcyjne.
Posiadają psa
Są jedynakami.
Oglądają telenowele/ seriale.
W wakacje były w górach.
Lubią śledzie.
Urodzili się w ostatnim miesiącu roku kalendarzowego.
Codziennie korzystają z portali społecznościowych
Mają młodszego brata.
Nie urodzili się w Dębnie.
Potrafią tańczyć.
Potrafią pływać kraulem.
Lubią jeździć na nartach.
Stosują dietę.
Piszą piórem.
Chodzili do przedszkola.
Posiadali kolejkę/ pociąg.
Upiekli choć jeden raz ciasto.
Rodzice nadali mu drugie imię.
Lecieli samolotem.
Lubią kabaret „Neonówka”.
Słuchają muzyki disco polo.
Nie jedzą śniadania.
Brali udział w akcji charytatywnej.
Prowadzą pamiętnik lub bloga.
Lubią fotografować.
Ich ulubioną barwą jest kolor niebieski.
Potrafią robić na drutach.
Posiadają do tej pory zabawkę z dzieciństwa.
Prasują swoje ubrania.
Warto przyjrzeć się klasie, bo to nauczyciel rozpoczyna zajęcia. Pierwsze stwierdzenie należy dobrać/ zredagować takie, aby wstała tylko jedna osoba.
Przednia zabawa pełna zaskoczeń zapewniona.
Jakoś nie mogę zrozumieć z opisu kto trzyma te sznurki i jak powstają supełki. Każdy uczeń ma swój sznurek i co znim robi? I co potem jak już usiądą na swoje miejsca?
OdpowiedzUsuńZanim uczniowie usiądą na miejsca, zawiązują w węzeł wszystkie trzymane sznurki. Powstała sieć powiązań, która pozostaje na środku i poddana jest analizie.
Usuń