Początkowy stan wiedzy o uchodźcach
Rozmawianie o uchodźcach z młodzieżą gimnazjalną nie należy do łatwych.
Najpierw sama musiałam ugruntować własną wiedzę o imigrantach, nazwać emocje w stosunku do tej grupy. Zastanawiam się także, czy jest łatwo, czy trudno mówić o tej tematyce. Jak sobie poradzę z niechęcią lub obawami.
To nie był krótki proces.
Dopiero wówczas byłam gotowa do podjęcia tej problematyki na zajęciach z uczniami.
Pierwszą lekcję rozpoczynałam od ustalenia stanu wiedzy uczniów. Poprosiłam,aby na kolorowych karteczkach zapisali, co wiedzą/ słyszeli o uchodźcach. Poniższa mapa myśli ilustruje ich początkowy stan wiedzy.
Wydaje mi się, że uprzedzenia wynikają z braku wiedzy społeczeństwa na temat sytuacji uchodźców.
Postanowiłam, że wyszukam materiały o sytuacji w krajach, z których przybywa najwięcej uchodźców. Poszukam artykułów prasowych, wywiadów, które pomogłyby sformułować argumentację, rzucić nowe światło na problem.

Komentarze
Prześlij komentarz