Początkowy stan wiedzy o uchodźcach

Rozmawianie o uchodźcach z młodzieżą gimnazjalną nie należy do łatwych.
Najpierw sama musiałam ugruntować własną wiedzę o imigrantach, nazwać emocje  w stosunku do tej grupy. Zastanawiam się także, czy  jest łatwo, czy trudno mówić o tej tematyce. Jak sobie poradzę z niechęcią lub obawami. 
To nie był krótki proces.
Dopiero wówczas byłam gotowa do podjęcia tej problematyki na zajęciach z uczniami. 


Pierwszą lekcję rozpoczynałam od ustalenia stanu wiedzy uczniów. Poprosiłam,aby na kolorowych karteczkach zapisali, co wiedzą/ słyszeli o uchodźcach. Poniższa mapa myśli ilustruje ich początkowy stan wiedzy.

https://bubbl.us/?h=33ebd3/67d264/34QqudDZW9Sxc&r=69573540


Wydaje mi się, że uprzedzenia wynikają z braku wiedzy społeczeństwa na temat  sytuacji uchodźców.
Postanowiłam, że wyszukam materiały o sytuacji w krajach, z których przybywa najwięcej uchodźców. Poszukam artykułów prasowych, wywiadów, które pomogłyby sformułować argumentację, rzucić nowe światło na problem.

Licencja Creative Commons

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca