Awatary jako forma autoprezentacji w projekcie edukacyjnym

Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet


Awatary mogą mieć bardzo szerokie zastosowanie w procesie nauczania. Uczniowie stają się bardziej kreatywni, ciekawi nowych informacji oraz zmotywowani do wykorzystywania innych form uczenia się. Zapominają o schematyzmie lekcji, uczą się, bawiąc.



Na moich lekcjach języka polskiego zaczęliśmy od przedstawiania siebie. Dzięki temu zaczęliśmy poznawać siebie, zauważać swoją odmienność, uczyliśmy się mówić o sobie.



Komunikacja za pomocą awatara może być dla wielu uczniów dużo prostsza niż w rzeczywistej sytuacji na lekcji, dlatego wykorzystaliśmy ten pomysł do zaprezentowania się szkole, z którą zrealizujemy wspólny projekt.


Awatary pozwalają wcielać się w różne postacie- uczniowie mogą być duchem, wiedźmą, zwierzęciem, czarodziejem, księżniczką czy też rycerzem. Dzięki temu są odważniejsi w wypowiadaniu swoich opinii. Poza tym to nauka kreatywności, redagowania tekstu, argumentowania.



Teraz szukam innych pomysłów do wykorzystania awatarów na moich lekcjach.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych