czwartek, 19 listopada 2015

Awatary jako forma autoprezentacji w projekcie edukacyjnym


Awatary mogą mieć bardzo szerokie zastosowanie w procesie nauczania. Uczniowie stają się bardziej kreatywni, ciekawi nowych informacji oraz zmotywowani do wykorzystywania innych form uczenia się.  Zapominają o schematyzmie lekcji, uczą się, bawiąc.

Na moich lekcjach języka polskiego zaczęliśmy od przedstawiania siebie. Dzięki temu zaczęliśmy poznawać siebie, zauważać swoją odmienność, uczyliśmy się mówić o sobie. 

Komunikacja za pomocą awatara może być dla wielu uczniów dużo prostsza niż w rzeczywistej sytuacji na lekcji, dlatego wykorzystaliśmy ten pomysł do zaprezentowania się szkole, z którą zrealizujemy wspólny projekt. 

Awatary pozwalają wcielać się w różne postacie- uczniowie mogą być duchem, wiedźmą, zwierzęciem, czarodziejem, księżniczką  czy też rycerzem. Dzięki temu są odważniejsi w wypowiadaniu swoich opinii. Poza tym to nauka kreatywności, redagowania tekstu, argumentowania.

Teraz szukam innych pomysłów do wykorzystania awatarów na moich lekcjach.
Licencja Creative Commons
Licencja Creative Commons

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz