Rozpoznaj imiesłów- karty graficzne na niejedną lekcję języka polskiego

 

Karty graficzne wykorzystuję także na lekcjach poświęconych gramatyce. Dzięki nim uczniowie pracują aktywnie, zarówno indywidualnie, w parach, jak i w grupach. 

W niniejszym wpisie prezentuję karty, które można wykorzystać do ćwiczeń przy rozpoznawaniu/ tworzeniu imiesłowów, a także do redagowania zdań z imiesłowami. 

Uczniowie karty losują, dlatego warto je zalaminować.  Jeśli nie mają Państwo możliwości wydruku, można karty wyświetlać, a uczniowie mogą losować numery kart. 


Karty z przykładami z pewnością wspomogą nauczyciela w czasie lekcji, zajęć wyrównawczych z języka polskiego.



Do ćwiczeń przygotowałam 50 kart. W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom w opanowaniu umiejętności.


Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca