W świecie lektur- rozpoznajemy lektury po cytacie, snujemy refleksje na temat przywołanych cytatów

 

Prezentuję Państwu kolejny zestaw kart lekturowych, na których zamieściłam 50 subiektywnie wybranych cytatów z następujących lektur: ,,Mały Książę", ,,Balladyna", ,,Zemsta", ,,Kamienie na szaniec", ,,Dziady cz. II", ,,Pan Tadeusz", ,,Latarnik", ,,Opowieść wigilijna", ,,Quo vadis".



Zaprojektowane przeze mnie karty pomogą  zapamiętać imię i nazwisko autora oraz tytuł lektury. Skłonią do refleksji, przemyśleń, dzielenia się swoimi opiniami na temat zdarzeń z lektury, bohaterów literackich itp. 

Karty możemy dla uczniów wydrukować w mniejszym formacie i wykorzystać do ćwiczeń ortograficznych i interpunkcyjnych. 

Do ćwiczeń przygotowałam 50 kart. W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom w zapamiętaniu cytatów z lektur obowiązkowych.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca