Na łonie natury w tajemniczym ogrodzie- projekt interdyscyplinarny po lekturze ,,Tajemniczy ogród"


Klasa 5b po omówieniu lektury ,,Tajemniczy ogród” zrealizowała projekt interdyscyplinarny ,,Tworzymy własny tajemniczy ogród”.

Na parapecie szkolnym uczniowie założyli ogródek, w którym pielęgnowali wysiane lub posadzone rośliny. Codziennie inny uczeń odpowiadał za ich zraszanie lub podlewanie. Każdego dnia uczniowie obserwowali zmiany, które ich cieszyły i motywowały do uzupełniania dzienniczka obserwacji.

Dzięki temu uczniowie zrealizowali następujące cele:

  1. Poznanie sposobów uprawy roślin w warunkach szkolnych.
  2. Poznanie pochodzenia uprawianych roślin i możliwości ich uprawy w doniczkach.
  3. Poznanie warunków koniecznych do wzrostu.
  4. Obserwacja wzrostu.
  5. Rozwijanie umiejętności opisywania obserwacji i prowadzenia notatek.
  6. Wykorzystanie uprawianych roślin.
  7. Poszukiwanie informacji w różnych źródłach.

W dzienniczku nie zabrakło rysunków, fotografii, wycinków prasowych lub wydruków internetowych.

Uczniowie uczyli się odpowiedzialności za powierzone zadanie, systematyczności i dokładności. Ponadto ćwiczyli wyszukiwanie informacji w różnych źródłach informacji.

Obecnie rośliny znalazły swoje miejsce w gruncie i wierzymy, że dostarczą wielu wrażeń oraz pobudzą nasz zmysł wzroku i węchu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca