Na łonie natury w tajemniczym ogrodzie- projekt interdyscyplinarny po lekturze ,,Tajemniczy ogród"
Na parapecie szkolnym uczniowie założyli ogródek, w którym pielęgnowali wysiane lub posadzone rośliny. Codziennie inny uczeń odpowiadał za ich zraszanie lub podlewanie. Każdego dnia uczniowie obserwowali zmiany, które ich cieszyły i motywowały do uzupełniania dzienniczka obserwacji.
Dzięki temu uczniowie zrealizowali następujące cele:
- Poznanie sposobów uprawy roślin w warunkach szkolnych.
- Poznanie pochodzenia uprawianych roślin i możliwości ich uprawy w doniczkach.
- Poznanie warunków koniecznych do wzrostu.
- Obserwacja wzrostu.
- Rozwijanie umiejętności opisywania obserwacji i prowadzenia notatek.
- Wykorzystanie uprawianych roślin.
- Poszukiwanie informacji w różnych źródłach.
W dzienniczku nie zabrakło rysunków, fotografii, wycinków prasowych lub wydruków internetowych.
Uczniowie uczyli się odpowiedzialności za powierzone zadanie, systematyczności i dokładności. Ponadto ćwiczyli wyszukiwanie informacji w różnych źródłach informacji.
Obecnie rośliny znalazły swoje miejsce w gruncie i wierzymy, że dostarczą wielu wrażeń oraz pobudzą nasz zmysł wzroku i węchu.
Komentarze
Prześlij komentarz