Wyjaśniamy związki frazeologiczne- graficzne karty zadaniowe- komplet drugi

 Właśnie planuję kolejną lekcję dotyczącą zwiazków frazeologicznych. Moi uczniowie podczas zajęć będą szukać wyjaśnienia w słowniku frazeologicznym.


Przygotowałam dla nich karty ze związkami, które będą losować podczas ćwiczeń. Będą pracować w małych zespołach i rywalizować ze sobą. Ponadto ułożą zdania ze wspomnianymi związkami frazeologicznymi. 


Na kartach znajduje się zwizualizowany związek frazeologiczny, dlatego w starszych klasach możemy zasłonić tekst i poprosić o odgadnięcie związku.

W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane grafiki do związków frazeologicznych.

Karty za przykładami z pewnością wspomogą nauczyciela w czasie lekcji lub podczas konkursu.


Do ćwiczeń z wyjaśnianiu zawiązków frazeologicznych  przygotowałam 40 grafik. Mam nadzieję, że pomogą one uczniom zapamiętać związki i zmotywowują do wyjaśniania ich znaczenia przy pomocy słownika.

Karty zaprojektowałam przy pomocy sztucznej inteligencji.  


Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych