Wprowadzamy przysłowia do aktywnego słownika uczniów- zbiór kart graficznych ilustrujących przysłowia


Przysłowia są mądrością narodów. Z tego powodu warto je znać i rozumieć ich przesłanie. Karty graficzne mogą pomóc w zrozumieniu sensu ukrytego przysłów.


Warto podkreślić, że przysłowia:
  • oddziałują na odbiorcę,
  • przestrzegają przed czymś,
  • uczą czegoś,
  • są wyrazem ekspresji osoby mówiącej,
  • wartościują pewne postawy ludzkie,
  • mają postać krótkich zdań.

Niekiedy pojawiają się w nich rymy.
Można też w nich dostrzec podobieństwo w budowie obu członów.
Mają dwa znaczenia – dosłowne i przenośne.
Na kartach graficznych znajdą Państwo przede wszystkim znaczenie dosłowne.


Do ćwiczeń przygotowałam 50 kart ze znanymi przysłowiami. W niniejszym wpisie prezentuję trzy losowo wybrane karty.

Polecam wypróbowanie kart graficznych na lekcjach języka polskiego.

Część kart zaprojektowałam przy pomocy sztucznej inteligencji.  


Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca