DZIEŃ MARZYCIELA 2023- propozycje zadań i aktywności

 



Dzień Marzyciela ma na celu wyzwalanie pozytywnych uczuć i myśli, wzmacnianie poczucia własnej wartości, a także zmniejszenie stresu związanego z pobytem w szkole.

W tym dniu porozmawiamy z uczniami o zawodach, gdyż wybór zawodu jest ważną decyzją w życiu człowieka, ponieważ dotyczy jego przyszłości. Dzieci często bawią się w policjanta, strażaka, lekarza, fryzjerkę, nie zdając sobie sprawy, że przez zabawę przygotowują się do wyboru zawodu. Przyglądają się też zawodom wykonywanym przez dorosłych. 


Uwaga! Wszystkie propozycje można dowolnie zmodyfikować.



Propozycje aktywności dla klas I-VIII:


  1. Zabawa ruchowa pod hasłem ,,W PRZYSZŁOŚCI BĘDĘ…”


Podczas aktywności uczniowie chodzą po sali lekcyjnej w rytm piosenki Majki Jeżowskiej ,,Marzenia się spełniają”. (Piosenka dostępna jest na YouTube)

Kiedy nauczyciel zatrzyma odtwarzanie utworu, mówi: ,,W przyszłości będę…”


W tym miejscu podaje nazwę zawodu, np.:

  • piosenkarzem/piosenkarką,

  • lekarzem/lekarką,

  • murarzem,

  • fryzjerem/ fryzjerką,

  • kierowcą,

  • muzykiem,

  • podróżnikiem/ podróżniczką,

  • stewardem/stewardessą,

  • kamerzystą,

  • nauczycielem/nauczycielką,

  • fotografem,

  • kucharzem/kucharką,

  • tancerzem/ tancerką,

  • malarzem/malarką.


Zadaniem dzieci jest udawać, naśladować, odgrywać dany zawód aż do chwili,  kiedy nauczyciel ponownie włączy muzykę.

Uwaga! W starszych klasach to wskazany uczeń może podawać nazwę zawodu.


  1. Ćwiczenia w rozpoznawaniu zawodów


CZYM ZAJMUJE SIĘ…?

Uczniowie losują karteczki z nazwą zawodów i wyjaśniają, na czym polegają obowiązki osoby, która jest….


Uwaga! Uczniowie mogą pracować indywidualnie, w parach lub w większych grupach.


cieśla

florysta

kowal

kuśnierz

zdun

zegarmistrz

dekarz

introligator

krawiec

optyk

jubiler

górnik

dietetyk

kominiarz

szewc

piekarz

elektryk

kucharz

masażysta

kelner

tapicer

ślusarz

hydraulik

lekarz


  1. Układanie historyjek, w których bohaterem jest przedstawiciel wylosowanego zawodu (praca w grupie)


W opowiadaniu uczniowie powinni wykazać się, że rozumieją, czym zajmuje się wylosowana postać i jak bardzo potrzebny jest dany zawód.

Uwaga! Grupa, która wykona zadanie przed czasem, może pomalować bohatera opowiadania.

Autorskie historyjki należy w klasie przeczytać i omówić. Jeśli czas na to pozwoli, warto się zastanowić, jakie predyspozycje powinna posiadać osoba, która chciałaby w przyszłości pracować jako np. jubiler.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca