Jest głośno na lekcji! Jak udzielać informacji zwrotnych o hałasie?

Kiedy na lekcji/ na zajęciach pozalekcyjnych jest głośno? Najczęściej wtedy, gdy uczniowie pracują w grupach. Gwar bierze się ze szczerego zainteresowania tematem. 
Dzieci zadają pytania i rozmawiają ze sobą rozbudzone tematem zajęć. 
Wypowiedzi uczniów są pełne emocji i świadczą o dużym zaangażowaniu.
Warto jednak sygnalizować uczniom, że zachowują się hałaśliwie. Gdy wokół nas jest głośno, automatycznie sami zaczynamy mówić głośniej, nadwyrężając przy tym nasz głos.
Jak to zrobić, aby nie przekrzykiwać uczniów? 

Możemy posłużyć się darmową aplikacją, do której link zamieszczam poniżej.
LINK 
Wystarczy wyświetlić na tablicy interaktywnej/ ekranie obraz, który sygnalizuje wzrost hałasu. Wyżej wymieniona aplikacja ma pięć wariantów wizualnych, które z pewnością się uczniom spodobają. 
Obrazki są dynamiczne, a przy wzroście hałasu zmieniają swoje położenie podskakując/ unosząc się w górę.
Polecam metodę.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca