Na łamach ARKADII o lekturze ,,Quo vadis"- lekcja na podsumowanie lektury szkolnej



Co roku na lekcji języka polskiego omawiamy wiele lektur. Aby uczniów nie zanudzić rutynowym sposobem ich omawiania, warto sięgnąć po kolejne pomysły- nowe lub te, o których zapomnieliśmy.

Lekturę ,,Quo vadis" zaczynam omawiać z siódmoklasistami już za 2 dni. Powieść jest obszerna, a uczniowie niechętnie po nią sięgają.

Tym razem zaplanowałam, że uczniowie wspólnie stworzą gazetę, w której zamieszczą napisane przez siebie teksty. Każdy artykuł powinien być podpisany przez twórcę. Gazeta będzie miała tytuł ,,Arkadia" i będzie wykonana zarówno odręcznie, jak i na komputerze. Uczniowie wylosują jedno z zaproponowanych poniżej zadań.

Naszym celem będzie zebranie i usystematyzowanie wiadomości na temat lektury.
Na co będę zwracać uwagę podczas oceny?
1. Dokładność opisu/ relacji itp.
2. Pomysł w ujęciu tematu.
3. Oryginalność.
4. Poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.
5. Szata graficzna.
Na swoim blogu zamieszczę relację z przebiegu zajęć.
Moja klasa jest nieliczna- 16 uczniów. Z tego powodu nie będę ich dzielić na grupy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4