Co się wydarzyło w starożytnym Rzymie? Projekt edukacyjny na lekcji języka polskiego



Co roku na lekcji języka polskiego omawiam wiele lektur. Aby uczniów nie zanudzić rutynowym sposobem ich omawiania, warto sięgnąć po kolejne pomysły- nowe lub te, o których zapomnieliśmy.

Podczas omawiania lektury ,,Quo vadis" uczniowie wspólnie stworzyli gazetę, w której zamieścili napisane przez siebie teksty. Każdy artykuł został podpisany przez twórcę. Gazeta miała tytuł zaproponowany przez uczniów i była wykonana zarówno ręcznie, jak i na komputerze. Uczniowie wylosowali jedno z zaproponowanych zadań, dzięki temu tematyka tekstów była różnorodna.

Naszym celem było zebranie i usystematyzowanie wiadomości na temat lektury.

W domu uczniowie przygotowywali się do tej aktywności, wyszukując informacje o autorze, bohaterach, wydarzeniach, recenzje i opinie o książce, cytaty, które warto zapamiętać itp. Nieliczni przygotowali krzyżówki z treści lektury, zagadki lub labirynty.

Pracowaliśmy przez dwie lekcje, a uczniowie zamieścili w swoich gazetach własnoręcznie wykonane rysunki.

Gazeta została wyeksponowana w sali lekcyjnej. Dzięki temu uczniowie zapamiętali treść lektury, poznali opinie innych, zastanowili się nad problematyką i zrozumieli, co to jest powieść historyczna.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4