Prekursorskie zadanie twórcze- projekt bohatera autorskiego tekstu ucznia

 
Od września planuję z uczniami realizację autorskiego projektu rozwijającego sztukę twórczego redagowania tekstu.

Już teraz na lekcji zaproponowałam uczniom zadanie prekursorskie.


Zadaniem uczniów z klasy 5 i 6 było narysowanie fikcyjnej postaci, którą uczyniliby bohaterem autorskiego opowiadania.


Przed realizacją tego etapu pracy powtórzyliśmy, co oznacza termin ,,fikcyjny" i podawaliśmy przykłady.



Przy okazji powróciliśmy do zagadnień związanych z prawem autorskim. 

Aby przestrzegać prawa własności intelektualnej, każda postać musiała być przez uczniów wymyślona.

Następnie wykonaliśmy zdjęcia naszych prac i stworzyliśmy kolekcję kart z wymyślonymi bohaterami.


Uczniowie oprócz rysunku posługiwali się też słowem: wymyślali imię dla postaci i krótko ją prezentowali, np. opisując wygląd, nazywając cechy charakteru, określając zachowanie.


Karty stworzyli przy pomocy aplikacji, która nie wymagała podawania żadnych danych ani rejestrowania.

Posłużyły nam do tego telefony. 
LINK


Zadanie spodobało się uczniom. Bardzo chętnie pracowali, a dodatkowym atutem była cisza i skupienie.
Przy okazji rozwijaliśmy też kompetencje cyfrowe.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli

Generator napisów 4

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"