Na przekór trudnościom- biegane dyktando









Na zajęciach pozalekcyjnych uczniowie przekonali się, że nauka ortografii nie musi być nudna, a zajęcia rozwijające umiejętności ortograficzno- interpunkcyjne niekoniecznie wywołują niechęć.


Tym razem uczniowie wzięli udział w bieganym dyktandzie, które zmodyfikowaliśmy na własne potrzeby. Przede wszystkim uczestnicy zajęć pracowali indywidualnie- sami odczytywali tekst, do którego dobiegali i samodzielnie zapisywali go na kartkach. Dzięki temu kształcili umiejętność czytania ze zrozumieniem i wyrabiali czujność ortograficzną.


Okazało się, że nie nie jest łatwo zapamiętać sekwencję słów, szczególnie gdy należy brać pod uwagę poprawną pisownię i interpunkcję.


Taki sposób utrwalenia zasad ortograficznych bardzo się wszystkim spodobał.


Warto wykorzystać połączenie ruchu i naturalnej dziecięcej radości, gdyż świetnie motywują do nauki oraz urozmaicają proces uczenia się.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli

Generator napisów 4

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"