Otwieramy świat zagadek przed nowymi uczniami podczas Dni Otwartych naszej szkoły


Dni otwarte to czas, kiedy zarówno uczniowie, jak i rodzice mogą zapoznać się z ofertą szkoły, zwiedzić szkołę, obejrzeć sale lekcyjne, porozmawiać z dyrekcją, nauczycielami, uczniami. Towarzyszy im wiele dodatkowych atrakcji.

W mojej szkole obchodziliśmy dni otwarte 4 i 5 marca.



Cele: propagowanie oferty edukacyjnej naszej szkoły, ukazanie jej atrakcyjności, zaznajomienie z bazą lokalową i osiągnięciami naszej szkoły w różnych dziedzinach, wyeksponowanie bogactwa oferty zajęć edukacyjnych i poznanie pracowników placówki, ukazanie naszej szkoły jako placówki, która uczy myśleć, uwierzyć w siebie, zrozumieć świat i przygotować młodego człowieka do dorosłego życia, jest miejscem bezpiecznym i przyjaznym uczniowi.


Sala lekcyjna nr 14 otworzyła się na nowych uczniów. Zorganizowałam w niej “Świat zagadek”.




Przywitałam rodziców i uczniów osobiście, ale także wykorzystałam do tego celu zaprojektowane awatary. Przygotowałam w sali trzy stanowiska, aby goście mieli wybór aktywności. Były to: LABIRYNT SŁÓW, WIOSENNE KODOWANIE, REBUSOWY ZAWRÓT GŁOWY.




Każda ze wspomnianych aktywności była autorskim materiałem opracowanym na potrzeby tego wydarzenia.



Ponadto przygotowałam miejsce dla najmłodszych, w którym wspólnie z uczniami klas ósmych i gimnazjalnych kolorowaliśmy i ozdabialiśmy jajka wielkanocne, rozwijając przy tym kreatywność uczestników zabawy.




Nie zabrakło słodkich nagród dla uczestników zaproponowanych aktywności.

Zajęcia uczyły twórczego i krytycznego myślenia. Angażowały uczniów, a niekiedy i rodziców, którzy zmotywowani i skoncentrowani podejmowali się wykonania kolejnego zadania.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4