Kolorowe części mowy- przygotowanie do lekcji


Rozpoczynam cykl powtórzeniowy dotyczący części mowy. Zaplanowałam dla moich uczniów aktywności związane z ich rozpoznawaniem w czytanych tekstach. 
Wcześniej poinformowałam uczniów, że na lekcji będą potrzebne kolorowe zakreślacze lub kredki, by uniknąć trudności technicznych na zajęciach.
Na początku wspólnie wypiszemy na tablicy części mowy. Uczniowie przygotują legendę, w której określą, którym kolorem będą oznaczać konkretną część mowy.

Następnie rozdam uczniom wykreślankę, w której  wykorzystają oznaczenia kolorystyczne.
Po wykreśleniu części mowy zapytam, której z nich zabrakło i poproszę o podanie przykładów. Będzie to jednak rozgrzewka przed właściwą częścią, czyli rozpoznawaniem części mowy we fragmencie lektury, we wskazanym wierszu, ostatnim dyktandzie itp. Rozważam na początek pracę w grupie, by uczniowie uczyli się od siebie.

Jeśli pomysł Ci się spodobał, masz pytania, wykorzystałeś /-aś go swojej pracy, zostaw wiadomość w komentarzu. To zmotywuje mnie do dalszej kreatywności i zachęci do dzielenia się swoim doświadczeniem. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych