Jaki / jaka jestem? Poznajemy cechy charakteru
Zaczęłam dzisiaj cykl lekcji poświęcony charakterystyce. Nowy zespół uczniowski jest bardzo wymagający, dlatego potrzebuję nowych pomysłów na ich zaangażowanie, skoncentrowanie uwagi i zmotywowanie do pracy.
Jak zaplanowałam zajęcia?
1. Uczniowie na środku strony w zeszycie rysowali siebie. (Nikt nie protestował, a uśmiech nie znikał z ich twarzy).
2. Nauczyciel podawał systematycznie jedną cechę charakteru. Jeśli była taka konieczność, wyjaśniał niezrozumiałe słowo. (Uczniowie bardzo często pytali).
3. Uczniowie zapisywali wokół narysowanej postaci te cechy, które się do nich odnoszą.
4. Następnie uczniowie podkreślali jednym kolorem zalety, drugim wady.
Nie czytaliśmy ich głośno. Poprosiłam uczniów, aby pozostawili mi jedynie swoje zeszyty, abym mogła sprawdzić wykonanie zadania.
Wykonałam fotografie, ale nie sprawdziłam wcześniej błędów, więc wybaczcie :)
Zapowiedziałam, że na kolejnych lekcjach będzie pisali autocharakterystykę, korzystając z tego zasobu.
Plan charakterystyki już mamy w zeszycie.
Dziękuję za pomysł:) Dziś jedna szósta rysowała i pisała. Jutro druga szósta. Zabrakło mi w końcu słów do dyktowania:)
OdpowiedzUsuńBardzo fajny pomysł, wykorzystałam z pewną modyfikacją. Akurat mamy lekcje o przymiotniku w klasie piątej, więc dzieci po narysowaniu autoportretów i wpisaniu przymiotników odmieniały przez przypadki. Kazałam im wybrać ich największą zaletę w formie przymiotnika oczywiście, do tego dodać swoje imię. Potem głośno czytali.Bardzo byli z siebie dumni!
OdpowiedzUsuńNaprawdę ciekawy tekst. Wiele pomysłów można w prosty sposób przekształcić i stosować nawet u dorosłych. Jeśli ktoś chce dowiedzieć się czegoś więcej na temat cech charakteru polecam artykuł https://cvwork.pl/cechy-charakteru-i-osobowosci/ w którym zawarte jest sporo ciekawych informacji na ten temat.
OdpowiedzUsuń