Środki stylistyczne w krzyżówce- mój sposób na kartkówkę

Krzyżówki dydaktyczne są bardzo lubiane przez uczniów i mogą z powodzeniem być wykorzystywane w szkole na lekcjach każdego przedmiotu.
Dzięki nim możemy sprawdzić wiedzę uczniów, rozwijać ich umiejętność logicznego myślenia, wyrabiać umiejętność skojarzeń, wzbogacać lub utrwalać słownictwo, rozwijać samodzielność. 
Praca z krzyżówką  może być czynnikiem mobilizującym do sięgania poza podręcznikowe źródła wiedzy – leksykony, słowniki tematyczne, encyklopedie. 
Krzyżówka uczy samodzielnego wyszukiwania informacji, kierowania się intuicją w obcowaniu z dziełem naukowym czy popularnonaukowym. Może być okazją porządkowania i posegregowania posiadanych zasobów wiedzy. A zatem twórzmy krzyżówki dla uczniów i z uczniami.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4