Moi uczniowie bardzo lubią wykreślanki. Dlatego stanowią one ciekawą alternatywę wśród ćwiczeń wyciszających, koncentrujących na zadaniu, doskonalących spostrzegawczość. Często pojawia się też element rywalizacji- kto pierwszy odszuka wszystkie słowa. Po wykreśleniu wyrazów proponuję uczniom zadania z ich wykorzystaniem, np. odmień przez przypadki w liczbie pojedynczej i mnogiej rzeczownik, zapisz w kolejności alfabetycznej wszystkie hasła, zakreśl kolorem zielonym wszystkie wyrazy, które nie są czasownikami, podkreśl kolorem niebieskim bezokolicznik i utwórz od niego dwie formy osobowe, ułóż zdania z 5 wybranymi wyrazami, podyktuj 10 słów koledze/ koleżance i sprawdź poprawność zapisu, wyjaśnij pisownię 3 wyrazów przy pomocy zasad ortograficznych, wypisz rzeczowniki w rodzaju męskim, podkreśl wyrazy, które mają 3 sylaby, policz litery i głoski w ostatnim słowie wykreślanki, dopisz skojarzenia do pierwszego słowa wykreślanki, przygotuj chmurę wyrazową z 10 wybra
Wielokrotnie jesteśmy zobowiązani do napisania opinii o uczniu i za każdym razem sprawia nam to kłopot. Tym razem pisałam o uczennicy, która ubiega się o zgodę na realizację indywidualnego programu nauczania z wybranych przedmiotów. Posiada już odpowiednią opinię z Poradni. Opinia napisana przeze mnie znajduje się TUTAJ . Mam nadzieję, że zainspiruje tych z Państwa, którzy będą pisali w podobnym celu jak ja.
Tworzenie makiety to zaprojektowanie rozmieszczenia poszczególnych elementów w określonej przestrzeni. Uczniowie rozwijają kreatywność, uczą się dokładności i staranności. Przygotowując makietę na podstawie fragmentów lektury, selekcjonują przydatne im informacje, uczą się uważności, ćwiczą orientację w przestrzeni. Taka aktywność sprzyja odkrywaniu talentów i zdolności. Może wpłynąć na wybór przyszłego zawodu. Lektura "Chłopcy z Placu Broni" to wspaniała okazja do przygotowania makiety. Ustaliliśmy, że Plac Broni znajduje się na Węgrzech, w Budapeszcie, jest wtłoczony w mury wysokich kamieni, pusty, przeznaczony pod budowę. Przeanalizowaliśmy schemat Placu Broni. Doszliśmy do wniosku, że Plac Broni był dla chłopców: ojczyzną, państwem, wolnością, swobodą, miejscem zabaw (miasteczko na Dzikim Zachodzie, puszcza, góry skaliste, twierdza, forteca, miejsce gier, np. w palanta). Nemeczek oddał za niego życie, w jego obronie chłopcy walczyli jak żołnierze. Dla moich ucz
Textgiraffe to darmowy generator grafiki. Link do generatora znajduje się TUTAJ . Nie wymaga rejestrowania. Aplikacja jest prosta w obsłudze: wybierasz obraz, wpisujesz swój tekst i gotowe. Do wyboru wiele propozycji. Minusem wspomnianego generatora jest brak polskich znaków oraz limit liter, które możemy jednorazowo wpisać. Możecie sami wybrać wielkość tekstu. Aby pobrać napis na swój komputer, należy skorzystać z opcji "Zapisz jako". Z pewnością generator jest warty uwagi. Dzięki niemu można
Lekcja powtórzeniowa, niespodziewane zastępstwo, zajęcia w świetlicy- poniżej zamieszczone karty z pewnością okażą się przydatne, jeśli spotkamy się z uczniami klasy ósmej. Polecam też wykonanie własnych kart do klas, które uczymy, np. na poziomach. Przy tworzeniu kart korzystałam z darmowych zasobów internetowych. Findicons to portal z ogromną bazą darmowych ikon, dostępny również w języku polskim. Pliki można pobrać/ zapisać bez potrzeby zakładania konta. Zadaniem uczniów jest rozpoznawanie lektur , odczytywanie symboli/ elementów graficznych oraz utrwalanie wiedzy o lekturach szkolnych. Uczniowie mogą pracować indywidualnie, w parach lub w grupach. Mogą otrzymać cały zestaw do pracy na lekcji (komplet) lub też możemy wykorzystać materiał do zadania z przesiadką. Pomysł można też zastosować na lekcje innych przedmiotów, np. na biologii, geografii, religii.
Komentarze
Prześlij komentarz