Spotkanie promujące przyjaźń, współpracę i integrację wszystkich szkół
Dnia 23 marzec 2017 r. w budynku Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego odbył się międzyszkolny festiwal mitologiczny „W labiryncie”, zorganizowany przez Gimnazjum Publiczne im. A. Fiedlera w Dębnie oraz Szkołę Podstawową nr 3 im. Jarosława Dąbrowskiego w Dębnie.
Wydarzenie
służyło poszerzeniu wiedzy z zakresu znajomości mitów, kultury i sztuki starożytnej Grecji, jak
również rozwijaniu umiejętności krasomówczych.
Wzięli
w nim udział uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych z terenu miasta i
gminy Dębno.
Uczniowie poznali zakres materiału obejmujący
wybrane mity zamieszczone w „Mitologii” Jana Parandowskiego.
Zaprezentowali wybrane postaci mitologiczne z użyciem rekwizytów
związanych z tematem.
Wcielali się we wcześniej wybraną przez siebie postać mitologiczną, dokonywali autoprezentacji, wykorzystując przyniesiony rekwizyt związany z tematem. Nazywali obiekty miasta mitologicznymi nazwami. Wyjaśniali związki frazeologiczne. Układali puzzle przy pomocy aplikacji internetowej. Wykreślali pojęcia związane z mitologicznymi opowieściami. Rozwiązywali zagadki.
Wcielali się we wcześniej wybraną przez siebie postać mitologiczną, dokonywali autoprezentacji, wykorzystując przyniesiony rekwizyt związany z tematem. Nazywali obiekty miasta mitologicznymi nazwami. Wyjaśniali związki frazeologiczne. Układali puzzle przy pomocy aplikacji internetowej. Wykreślali pojęcia związane z mitologicznymi opowieściami. Rozwiązywali zagadki.
Prócz wiedzy z zakresu mitologii mieli możliwość
ujawnienia talentów krasomówczych i aktorskich. Przy realizacji zadań
wykorzystywali technologię komputerową. Korzystali z zasobów biblioteki
szkolnej. Poszukiwali rozwiązań i uczyli się od siebie wzajemnie.
Zadania wykonywali w losowo przydzielonych
grupach. O przynależności do zespołu decydował element układanki.
Było to
spotkanie promujące przyjaźń, współpracę
i integrację wszystkich szkół. Uczestnicy konkursu nawiązali znajomości,
zjednoczyli się we wspólnym działaniu przy realizacji ambitnych zadań. Chwalili
różnorodność zadań w zakresie form i miejsca realizacji. Deklarowali chęć
udziału w kolejnych edycjach.
Warto kontynuować
i proponować współpracę innym szkołom, urozmaicać zadania dla uczniów, zaskakiwać
ich zadaniami w celu utrzymywania zainteresowania, co potwierdziła
przeprowadzona za zakończenie ewaluacja.
Komentarze
Prześlij komentarz