Czy telewizja może być zagrożeniem dla współczesnego nastolatka?
Coś nowego, coś innego, innym sposobem... Tak już mam, że nie lubię się nudzić. Dlatego odczuwam nieustanną potrzebę poszukiwania pomysłów na lekcje.

Dopiero wówczas objaśniłam, czym przez dwie kolejne lekcje będziemy się zajmować, jakie zadania czekają uczniów.
Pracowaliśmy metodą projektu w grupach zadaniowych. Opracowywaliśmy anonimowe ankiety dotyczące XI muzy. Ustaliliśmy minimalną ilość pytań- 6. Następnie przeprowadziliśmy badanie ankietowe w zespole klasowym i opracowaliśmy wyniki. Omawialiśmy je i formułowaliśmy wnioski w zespole. Nie korzystaliśmy z technologii komputerowej, mimo że uczniowie zobowiązani byli zwizualizować wyniki badań. Ostatni etap to prezentacja wyników swoich badań przed rówieśnikami.
Oto wnioski, do których doszli moi uczniowie:
- Ankieta pokazuje, w jaki sposób młodzież spędza czas wolny.
- Preferencje tematyczne są bardzo zróżnicowane.
- Uczniowie mało czasu spędzają na świeżym powietrzu.
- Większość ankietowanych spędza bardzo dużo czasu przed ekranem telewizora.
- Ma to negatywny wpływ na kontakty z innymi ludźmi.
- Telewizja uzależnia.
- Ankietowani nie mają stałych zainteresowań, hobby.
- Nieliczni oglądają programy/ filmy dla osób dorosłych.
- Podczas oglądania telewizji podjadamy, co może skutkować otyłością.
- Przyjmujemy pozycje według nas wygodne, nie dbając o swój kręgosłup.
- Telewizja zastępuje życie w rzeczywistości.
Ostatni punkt zachęca do kontynuowania dyskusji na zajęciach szkolnych, ale i w domu. Może być sugestią pisemnego zadania domowego.
Komentarze
Prześlij komentarz