Dla tych, którzy szukają inspiracji - mój projekt Z kobietami nie jest źle

Uwielbiam realizować projekty z uczniami. Kilka z nich zawładnęło moim sercem. Prezentuję Wam jeden z nich.
Temat projektu: Z kobietami nie jest źle
Cel ogólny: uczczenie
Dnia Kobiet i budzenie szacunku do płci pięknej
Cele operacyjne:
·
Uczeń:
- planuje
pracę nad realizacją zadań projektowych,
- korzysta z
różnych źródeł informacji,
- gromadzi,
selekcjonuje i przetwarza zdobyte informacje,
- jest
odpowiedzialny za pracę własną i całej grupy,
-
przygotowuje prezentację multimedialną,
- wykonuje
pracę plastyczną w dowolnej technice,
- uczy się
pisać scenariusz,
- doskonali
prawidłową wymowę i dykcję,
- prezentuje
swoje zdolności,
- doskonali
umiejętności organizacyjne,
- potrafi
kulturalnie złożyć oryginalne życzenia,
- potrafi
dokumentować podjęte działania,
- sprawnie
posługuje się dowolnym edytorem tekstu,
- stosuje
poznane zasady formatowania i korekty tekstów na komputerze,
- chętnie i
otwarcie wyraża swoje zdanie na dany temat,
- zauważa
uniwersalne wartości wpisane w dzieła kultury,
-
przygotowuje kosztorys uroczystości szkolnej / imprezy środowiskowej,
- redaguje
regulamin konkursu,
- wciela się
w określoną rolę,
- projektuje
strój kobiecy,
-
przygotowuje śpiewnik na biesiadę,
-
fotografuje kobiety ze swego otoczenia,
- redaguje
opowiadanie lub wiersz o określonej tematyce,
- pisze
artykuł, reportaż na stronę internetową szkoły i do szkolnej gazety,
- zna utwory
z motywem kobiety,
-
przygotowuje oprawę uroczystego spotkania.
Czas
trwania projektu: 8 tygodni
Sposoby
realizacji:
1.
Wystawka
2.
Gazetka ścienna
4.
Impreza środowiskowa
5.
Występ kabaretowy
6.
Pokaz mody kobiecej
7.
Artykuł na stronę internetową szkoły
8.
Fotoreportaż i reportaż do szkolnej gazety
9.
Konkursy:
§
wiedzy na temat sławnych Polek,
§
plastyczny,
§
fotograficzny,
§
muzyczny,
§
literacki,
§
na stylizację (artystyczny)
10.
Biesiada
Zadania
|
Działania w ramach zadań
|
Kabaretowa
wizja współczesnej kobiety
|
1.Przygotowanie scenariusza przedstawienia
kabaretowego, którego celem jest ukazanie współczesnej kobiety, mającej różne
cele życiowe, upodobania, obowiązki.
2. Podział ról.
Nauka tekstu na pamięć.
3. Zaprezentowanie
programu artystycznego podczas szkolnej uroczystości / imprezy środowiskowej.
|
Pokaz mody
kobiecej
|
1.
Uzupełnienie działania wizualizacją XXI wieku
zgodnie z programem artystycznym:
·
Słodka idiotka,
·
Herod- baba,
·
Kura domowa,
·
Wamp,
·
Kobieta bluszcz,
·
Szlachetny anioł,
·
Świetny kumpel,
·
Bogini,
·
Intelektualistka.
2.
W role kobiece wcielają się chłopcy, którzy
najpierw obserwują zachowania kobiet i dziewcząt ze swojego otoczenia.
3.
Zaprojektowanie strojów. Opracowanie ruchu
scenicznego, gestykulacji i mimiki twarzy.
|
Organizacja
biesiady dla kobiet
|
1.
Wybór piosenek na spotkanie towarzyskie.
Tematyka piosenek dotyczy relacji męsko-damskich.
2.
Przygotowanie slajdów z tekstami wybranych
utworów piosenek w celu zaprezentowania ich na tablicy interaktywnej.
3.
Przygotowanie wersji instrumentalnej
utworów.
4.
Nauka
gry na instrumentach.
|
Kobieta w
literaturze i w sztuce - ukazanie ideału piękna
|
1.Przygotowanie
prezentacji multimedialnej poświęconej kobietom.
2. Wyszukanie informacji na temat sposobu
ukazania kobiety w różnych epokach.
3.Sporządzenie
listy utworów literackich i dzieł sztuki z motywem kobiety.
4.Zaprezentowanie
prezentacji na lekcji języka polskiego.
|
Spotkanie
towarzyskie pod hasłem „Z kobietami nie jest źle”
|
1.
Zredagowanie scenariusza spotkania
towarzyskiego / imprezy środowiskowej. Przygotowanie konferansjerki.
2.
Sporządzenie listy gości.
3.
Zredagowanie treści zaproszenia.
4.
Wręczenie zaproszeń na uroczystość.
5.
Przygotowanie oprawy uroczystego spotkania,
dekoracji pomieszczenia.
6.
Przygotowanie kosztorysu uroczystości.
7.
Redagowanie oryginalnych życzeń.
|
Konkurs wiedzy
na temat sławnych Polek
|
1.Sporządzenie
listy Polek, które rozsławiły nasz kraj swoimi osiągnięciami. Dokonanie
wyboru trzech pań.
2. Przygotowanie
zadań konkursowych, dotyczących wybranych Polek.
3. Rozpropagowanie
konkursu w szkole. Przygotowanie gazetek ściennych.
4, Organizacja
szkolnego konkursu. Sprawdzenie wykonania zadań, przydział punktów. Dokonanie
wyboru komisji konkursowej, która sprawdzi prace według opracowanego klucza.
5. Przygotowanie
dyplomów zaprojektowanych przez uczniów. Ogłoszenie wyników i nagrodzenie
najlepszych.
|
Konkurs
plastyczny „Piękna kobieta w pięknym świecie”
|
1.
Zredagowanie ogłoszenia o konkursie.
2.
Zebranie prac konkursowych.
3.
Przygotowanie wystawki prac konkursowych w
holu szkoły.
4.
Wykonanie fotografii prac uczniowskich w celu
zamieszczenia ich na stronie internetowej szkoły i w szkolnej gazecie.
5.
Powołanie komisji konkursowej.
6.
Ogłoszenie werdyktu i zaprezentowanie zwycięskich
prac podczas biesiady.
7.
Oprawienie zwycięskich prac i udekorowanie
nimi sali lekcyjnej, korytarza szkolnego lub świetlicy.
|
Konkurs
fotograficzny „Jak widzą / postrzegają kobiety młodzi ludzie?”
|
1.
Opracowanie regulaminu konkursu.
2.
Zgromadzenie fotografii konkursowych
wykonanych przez uczniów.
3.
Wystawa prac uczniowskich na holu w szkole
oraz podczas uroczystości szkolnej / imprezy środowiskowej.
4.
Powołanie komisji konkursowej.
5.
Sporządzenie protokołu z obrad jury.
6.
Wydrukowanie dyplomów i zakup nagrody.
7.
Wręczenie upominków podczas finału projektu.
|
Konkurs
muzyczny „Kobiety o…”
|
1.Wyszukanie
utworów muzycznych, do których teksty napisały kobiety, do których panie
skomponowały muzykę lub wykonywały utwór.
2.Przygotowanie
aranżacji wybranego przez siebie utworu.
3. Zgłoszenie
do szkolnego konkursu.
4.Rywalizacja
podczas festiwalu „Kobiety o…”.
5. Powołanie do
komisji konkursowej.
6.Opracowanie
kryteriów przydzielania punktów.
7. Rozstrzygnięcie konkursu.
8.Zaprezentowanie
zwycięzców i ich utworów podczas biesiady „dla płci pięknej”.
|
Konkurs
literacki „Nie jest łatwo być kobietą”
|
1.Zredagowanie
ogłoszenia zachęcającego do udziału w konkursie.
2.Wyznaczenie
osoby odpowiedzialnej za zebranie prac konkursowych.
3.Powołanie
komisji konkursowej.
4.Ogłoszenie
wyników konkursów - zwycięzcy, prezentują napisany przez siebie tekst podczas
szkolnej uroczystości / imprezy środowiskowej. 5.Nagrodzenie zwycięzców.
6.Opublikowanie
nagrodzonych utworów w szkolnej gazecie wraz z notatkami o ich autorach.
|
Konkurs na
najpiękniejszą stylizację na Dzień Kobiet
|
1.Trzy
uczennice / trzej uczniowie wraz z wybranymi przez siebie modelami
przygotowują makijaż i fryzurę na uroczyste spotkanie / zabawę / bal na
oczach gości podczas zorganizowanej biesiady.
2. Dokonanie
wyboru najciekawszej stylizacji w sposób jawny.
3.Uczestnicy
spotkania przyznają punkty wrzucając cukierki do pojemnika znajdującego się
przy rywalizującej parze.
4.Podliczenie
głosów. Ogłoszenie werdyktu i nagrodzenie zwycięzców.
|
Promocja
działań w ramach projektu na szkolnej stronie internetowej, w prasie lokalnej
i w szkolnej gazecie
|
1.Przygotowanie
fotoreportażu z każdego z zaplanowanych zadań.
2.Zamieszczenie
zdjęć w galerii na stronie internetowej szkoły.
3. Przekazanie
najciekawszych ujęć do lokalnej prasy i szkolnej gazety.
4.Zredagowanie
artykułu przeznaczonego do publikacji na stronie internetowej szkoły.
5. Przeprowadzenie wywiadu z gościem
honorowym do szkolnej gazety.
6.
Przygotowanie zestawu pytań i umówienie się na stronie. Najlepiej, by
honorowym gościem była kobieta sukcesu żyjąca w naszym otoczeniu.
7. Zredagowanie
reportażu z realizacji projektu w celu poinformowania społeczności szkolnej o
jego przebiegu i finale.
|
Największe zalety projektu:
- przejmowanie
inicjatywy przez uczniów (wzrost aktywności społeczności szkolnej),
- współpraca
uczniów ze sobą i z nauczycielem,
- promowanie
szkoły w środowisku lokalnym,
- publiczne
zaprezentowanie wyników pracy nad realizacją projektu,
- budzenie
szacunku dla drugiego człowieka (tu: do każdej kobiety)
Uczniowie 2 b z Rostarzewa w kreatywny sposób obchodzili święto kobiet. Bardzo dziękujemy za inspirację pani Wioletcie:)
OdpowiedzUsuńhttp://pierwszakizrostarzewa.blogspot.com/2019/03/za-co-kochamy-kobiety.html