Między słowami i ciszą, czyli niesamowite rozmowy do kreatywnej pracy z uczniem


Polecam materiał do pracy nad opowiadaniem twórczym, edukacją emocjonalną i kulturą rozmowy.



Nieustannie szukam sposobów, by słowo miało duszę, a zadania literackie stawały się przestrzenią do refleksji, zabawy i wzruszenia. Przygotowałam zestaw materiałów, który zawiera 24 dialogi, tyle samo ilustracji i tytułów. To materiał, który powstał z potrzeby rozwijania kreatywności młodych ludzi. 

Każdy dialog to krótka scena pełna napięcia, humoru, zaskoczenia lub filozoficznej głębi. Bohaterowie są różnorodni: melancholijni, buntowniczy, romantyczni, sceptyczni, opiekuńczy, marzycielscy. Dzięki temu uczniowie uczą się rozpoznawać emocje, intencje, typy osobowości i relacje międzyludzkie w bezpiecznej, metaforycznej formie.

Co zawiera zestaw?

  • 24 dialogi — gotowe do redagowania, inscenizacji, rozbudowy i interpretacji
  • 24 tytuły — metaforyczne, zabawne, refleksyjne — nadające każdemu tekstowi rytm i charakter
  • Ilustracje — fantazyjne, emocjonalne sceny, które pobudzają wyobraźnię i zachęcają do własnej twórczości.


Dla kogo jest przeznaczony?

Zestaw warto wprowadzić do pracy dydaktycznej, ponieważ rozwija twórcze pisanie i język metaforyczny, zachęcając uczniów do budowania własnych opowieści, scenek i alternatywnych zakończeń. Wspiera edukację emocjonalną i rozpoznawanie uczuć, pozwalając uczniom analizować relacje, intencje i typy osobowości w bezpiecznej, metaforycznej formie. Pobudza wyobraźnię dzięki fantazyjnym ilustracjom i różnorodnym postaciom, które inspirują do tworzenia własnych obrazów, komiksów czy kolaży. Zawiera gotowe tytuły, które ułatwiają organizację materiału, nadają rytm pracy i pomagają w interpretacji tekstów. Co więcej, dialogi można z powodzeniem wykorzystać w pracy interdyscyplinarnej i projektowej, łącząc język polski z plastyką, etyką, edukacją emocjonalną czy mentoringiem.


W sposób szczególny materiał polecam:

  • Nauczycielom języka polskiego — jako inspirację do opowiadania twórczego, pracy z dialogiem i analizą postaci.
  • Wychowawcom i pedagogom — do rozmów o emocjach, relacjach i granicach w bezpiecznej, metaforycznej formie.
  • Mentorom i edukatorom — jako narzędzie wspierające rozwój osobisty i refleksję.
  • Nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej — do zabawy słowem, inscenizacji i ilustracji.
  • Terapeutom pedagogicznym i specjalistom edukacji emocjonalnej — jako punkt wyjścia do rozmów o uczuciach i potrzebach.
  • Twórczym zespołom nauczycielskim — do projektów klasowych, publikacji uczniowskich, wystaw i prezentacji.
Polecam :)

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia,
materiały na lekcje  przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę.

 

Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.


Jeśli masz do mnie pytanie, nie wahaj się,  napisz. Z pewnością odpiszę w wolnym czasie.

 

wiolicz@op.pl  

 

Zawsze jestem gotowa do współpracy na rzecz edukacji. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli. Część 1

Generator napisów 4

SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO - UROCZYSTE POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

Ćwiczymy redagowanie krótkich form wypowiedzi

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia