Reklamujemy przeczytane przez nas książki- klasowa akcja czytelnicza



,,Czytanie książek jest modne”- tak twierdzi wielu nastolatków. Czytają chętnie i dużo, ale wyboru pozycji książkowych dokonują samodzielnie. Wpływ na ich decyzje czytelnicze ma najczęściej rówieśnik, który potrafi zareklamować książkę jak nikt inny. 

Na lekcjach języka polskiego wykorzystałam potencjał uczniów do upowszechniania czytelnictwa i rozwijania kompetencji czytelniczych. Różnorodne zadania projektu łączyły elementy wspólnej zabawy, pracy z tekstem, twórczości literackiej, plastycznej, artystycznej.

Uczniowie klasy 5b mieli możliwość poznania wielu pisarzy, bohaterów literackich i przeżywania wraz z nimi niezwykłych przygód. W ten sposób rozwijali własne zainteresowania oraz uzdolnienia.

Uczniowie uczyli się spędzać wolny czas, czytając książki oraz dostrzegać wartości wynikające z obcowania z książką. Wzięli udział w konkursach literackich, wykonali ilustracje do tekstu, samodzielnie zredagowali różne formy wypowiedzi, uczyli się wypowiadać na forum, zaprezentowali lekturę w pudełku i przy pomocy plakatu itp. 

Zadbali też o rekwizyty, które kojarzą się z danym utworem i sami też upodobnili się do bohaterów wybranych książek.

Wiele książek pochodziło z prywatnej kolekcji uczniów i ich treść ujawniała zainteresowania, hobby i marzenia uczniów. Piątoklasiści polecili:

,,Bebechy, czyli ciało ludzkie pod lupą”, ,,Stadnina Apley Towers”, ,,Niezwykłe przygody Tekli, która obraziła się na uśmiech”, ,,Kleks. Nowy początek”, ,,Nela i tajemnica oceanu” itp.

Polecanie książek przez rówieśników przyniosło pierwsze efekty- reklamowane dzieła trafiły do nowych czytelników. Czytanie przecież jest ,,zaraźliwe”.

Lekcje miały na ma na celu promowanie aktywnej postawy czytelniczej, rozbudzanie u uczniów zainteresowania książką, pogłębianie nawyku czytania, rozwijanie aktywnej postawy uczniów, uczenie metod pracy zespołowej.

Na długo pozostaną w pamięci uczniów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca