W tajemniczym Baśnioborze- cztery karty pracy i wykreślanka

Dwa lata temu rozpoczęłam pracę w innej szkole na zastępstwo. Na lekcjach języka polskiego w klasie 5 zespół nauczycieli języka polskiego zaplanował omówienie lektury pt. "Baśniobór". Nie znałam wcześniej tej książki. Nie posiadałam też wypracowanych materiałów. Jednak spotkanie z tą lekturą było wartościowe i nie żałuję pracy, którą musiałam włożyć w przygotowanie się do zajęć.


Niewątpliwą zaletą książki jest to, że zaprasza czytelnika nie tylko w podróż pełną przygód, ale też przedstawia istotne dla ludzkiego życia wartości.

Czytanie ,,Baśnioboru" było dla mnie przyjemnością. Wartka akcja trzymała w napięciu i koncentrowała moją uwagę na bohaterach i wydarzeniach. Historia jest ciekawa i napisana zrozumiałym dla ucznia językiem. Autor silnie akcentuje znaczenie posłuszeństwa i reguł. Książka bawi i jednocześnie zmusza do refleksji. Szczerze polecam tę lekturę :)

Opracowałam 4 jednostronicowe karty pracy oraz wykreślankę, które wykorzystałam na swoich zajęciach.
Poniżej prezentuję, na mało wyraźnych fortografiach, jak wygląda przesłany materiał. 


Jeśli ktoś z Państwa byłby zainteresowany materiałami, proszę napisać.
Uwaga!
Brak w kartach pracy grafik wygenerowanych przy pomocy sztucznej inteligencji. To prosty materiał do pracy z uczniami.

Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca