Oswój Małego Księcia- lekturowa gra karciana na lekcje języka polskiego



Gry literackie na stałe zagościły na moich lekcjach. Lubią je uczniowie i lubię je ja- ich nauczycielka. Podczas lekcji poświęconych lekturze ,,Mały Książę" użyłam kart jako przepustki/ biletów na moją lekcję. Zabawa była przednia, gdyż moi uczniowie przywykli do nieszablonowych metod, które stosuję. :)


Oczywiście, nie wszyscy znali odpowiedzi, ale mogli skorzystać z kół ratunkowych: podpowiedzi ze strony kolegi/ koleżanki, dodatkowego (podpowiadającego) pytania nauczyciela, powtórnego wyboru karty.

Lekcja zaczęła się więc już na korytarzu szkolnym. Pamiętajcie jednak, że najpierw trzeba oswoić swoich uczniów.

W niniejszym wpisie przezentuję trzy losowo wybrane karty do lektury ,,Mały Książę".

Komplet składa się z 49 kart, które warto wydrukować, zalaminować i zachować. Zaprojektowałam je przy pomocy sztucznej inteligencji.  Koncentruję się w nich na treści lektury, ale też na uzasadnianiu opinii, przytaczaniu cytatów, wnioskowaniu. 

Zapraszam :)


Jeśli moja twórczość, pomysły na zajęcia, materiały na lekcje przypadły Ci do gustu, korzystasz z nich i zastanawiasz się, w jaki sposób wyrazić wdzięczność albo mnie wesprzeć, zaproś mnie na kawę. Na portalu społecznościowym Facebook znajdziesz stronę bloga. Link zamieszczam poniżej.

Komentarze

  1. Dzień dobry
    Jestem polonistką pracująca w kl.IV-VIII Urzekłymnie

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca