Kiedy warto sięgnąć po aplikację AnswerGarden?



AnswerGarden to aplikacja pozwalająca w szybki sposób uzyskać odpowiedzi na zadane pytanie. Można ją wykorzystać do burzy mózgów, uzyskania informacji zwrotnej lub głosowania. To bardzo proste narzędzie, dzięki któremu szybko zbierzemy informacje od uczniów. Ułożą się one w chmurę wyrazową.


Przyznam się, że przez ostatnie lata zapomniałam o tej aplikacji. Pewnie dlatego, że chmura wyrazowa, która powstaje, nie jest kolorowa i atrakcyjna dla uczniów.
W tym roku szkolnym zostałam wyznaczona po raz kolejny do przeprowadzenia lekcji otwartej, podczas  której zaprezentuję wykorzystanie technologii komputerowej do celów edukacyjnych.  
Nie mogę wybrać klasy, dlatego nie będą to czwartoklasiści, którzy otrzymali laptopy.
Mam jednego laptopa w sali, projektor i uczniów, którzy entuzjastycznie przyniosą telefony na lekcję.
Z tego powodu powróciłam do wspomnianej aplikacji i planuję korzystać z niej na moich lekcjach.
Kiedy warto skorzystać z możliwości aplikacji? O tym napiszę poniżej.
 

AnswerGarden to świetny sposób na wzbudzenie zainteresowania na początku lekcji.

Można zapytać o nastrój, samopoczucie, nastawienie do zajęć, np.
  • Jak w jednym słowie opiszesz swój nastrój?
  • Który kolor najlepiej opisuje Twoje samopoczucie?
  • Jak się dzisiaj czujesz?
  • Z jaką supermocą przychodzisz na dzisiejsze zajęcia?
  • Które zwierzę najlepiej oddaje Twoje dzisiejsze samopoczucie?
Sprawdzi się także w czasie trwania lekcji.

Warto więc nawiązać do poprzedniej lekcji, omówionych wcześniej zagadnień.
  • Podanie przykładów potwierdzających omówione zasady.
  • Zebranie krótkich argumentów,
  • Zastosowanie teorii w praktyce.
  • Zaprezentowanie pomysłu, np. grupy uczniów.
  • Utrwalenie terminów i pojęć.
  • Zapisanie rozwiązania wyświetlonego zadania.
  • Zaprezentowanie wniosków.
  • Wypisanie poznanych pojęć, słówek, zwrotów. 

    Uczniowie mogą np.:
  • Wypisać wszystko co wiedzą o: zjawisku, postaci, zasadzie.
  • Podać pomysły na rozwiązanie problemu.
  • Podać przykłady potwierdzające omówione zasady.
  • Zapisać rozwiązania wyświetlonego zadania.
  • Podać cechy opisujące: bohatera lektury, postać historyczną, zjawisko.
  • Wypisać poznane pojęcia, słówka, zwroty.
  • Zapisać pytania do omawianego tekstu.
  • Podać słowa kluczowe związane z omawianym zagadnieniem.
  • Wyrazić swoją opinię o omawianej postaci.
Aplikacja jest też bardzo przydatna w czasie podsumowania lekcji. Możemy się dowiedzieć, co uczniowie zrozumieli, w czym nie czują się mocni, co chcieliby jeszcze powtórzyć, co ich zaskoczyło itp.
    Np.
  • W skali od 1 do 6 oceń zrozumienie dzisiejszego tematu.
  • Które zagadnienie powinniśmy jeszcze raz omówić/poćwiczyć?
  • Które zadanie było za trudne?
  • Za co postawisz sobie dzisiaj 6?
  • Co najlepiej pamiętasz z dzisiejszej lekcji?
Na lekcji wychowawczej, do zadania pisemnego, dyskusji, podziału zadań w projekcie itp. także można wykorzystać wspomnianą aplikację.
  • Gdzie chcielibyście/ chciałybyście pojechać na wycieczkę?
  • W jaki sposób dbasz o klimat?
  • Co zrobić, aby zrealizować wybrany cel?
  • Jakie masz pomysły na ograniczenie śmieci w swoim domu?
  • Która cecha charakteru sprawia, że lubią nas koledzy i koleżanki z klasy?
  • W jaki sposób zorganizujemy Dzień Chłopca?
  • Co musisz zacząć robić, by się lepiej wysypiać?
  • W jaki sposób okazujemy, że jesteśmy patriotami?
  • Jaką zasadę proponujesz do Szkolnego Dekalogu Ucznia naszej szkoły?
  • Jakiej rady udzielisz bohaterowi lektury/dowódcy armii/władcy?
  • Co weźmiemy pod uwagę podczas oceny pracy projektowej?
  • Jakie doświadczenia możemy przeprowadzić podczas zajęć?
  • Który zawód jest najbardziej potrzebny i dlaczego?
  • Zaproponuj temat prezentacji/scenki/doświadczenia podsumowującego dział.
Poniżej prezentuję pytania ćwiczeniowe, które przygotowałam dla moich piątoklasistów. Do tej pory nie mieli okazji poznać AnswerGarden

   
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca