Nasze rozmowy z bohaterami lektur szkolnych, czyli ćwiczymy redagowanie dialogu
Powtórki na lekcji języka mogą mieć różną formę. Poszukując nowego pomysłu na utrwalenie prawidłowego zapisu dialogu, zaplanowałam lekcję, podczas której uczniowie zredagowali fikcyjną rozmowę z bohaterem lektury, o której mówiliśmy na lekcjach języka polskiego, począwszy od klasy czwartej.
Przygotowałam polecenia na paskach, które uczniowie klasy szóstej wylosowali.
Podczas redagowania pracy korzystaliśmy z tzw. lekturowników, które prowadzimy od klasy czwartej.
Schemat pracy ucznia:
1. Wstęp- prezentacja bohatera.
2. Dialog/ wywiad.
3. Podsumowanie rozmowy.
Dzięki opisanej formie pracy uczniowie ćwiczyli zapis rozmowy, jak również powtórzyli treść lektur szkolnych.
Komentarze
Prześlij komentarz