Nasze rozmowy z bohaterami lektur szkolnych, czyli ćwiczymy redagowanie dialogu

Powtórki na lekcji języka mogą mieć różną formę. Poszukując nowego pomysłu na utrwalenie prawidłowego zapisu dialogu, zaplanowałam lekcję, podczas której uczniowie zredagowali fikcyjną rozmowę z bohaterem lektury, o której mówiliśmy na lekcjach języka polskiego, począwszy od klasy czwartej.

Przygotowałam polecenia na paskach, które uczniowie klasy szóstej wylosowali.

Podczas redagowania pracy korzystaliśmy z tzw. lekturowników, które prowadzimy od klasy czwartej.


Schemat pracy ucznia:

1. Wstęp- prezentacja bohatera.

2. Dialog/ wywiad.

3. Podsumowanie rozmowy.



Dzięki opisanej formie pracy uczniowie ćwiczyli zapis rozmowy, jak również powtórzyli treść lektur szkolnych.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli

Generator napisów 4

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"