Listy gończe jako pomysł na powtórzenie wiadomości o bohaterach lektur szkolnych
Systematycznie powracam do omówionych w klasach młodszych lektur, motywując uczniów do korzystania z prowadzonych od klasy czwartej zeszytów lektur, nazywanych przez nas lekturownikami.
Miesiąc temu uczniowie redagowali wywiady z bohaterami, a już niebawem będą opracowywali listy gończe za wylosowaną postacią.
Zadanie zaplanowałam dla klasy szóstej, dlatego w zestawie bohaterów pojawią się imiona/ nazwiska postaci znanych moim uczniom.
Wiele emocji dostarcza uczniom już samo losowanie, które przeprowadzę kilka dni przed realizacją zadania. Zależy mi na tym, aby uczniowie prezentowali różnych bohaterów i uczyli się od siebie wzajemnie. Prace zostaną wyeksponowane w sali, w której mają lekcje języka polskiego także inne klasy.
Poniżej zamieszczam opracowany przeze mnie zestaw.
Uczniowie nie wykonują zadania w domu, lecz na lekcji. W domu mogą przygotować materiały, zaznaczyć fragmenty w lekturze, wydrukować lub narysować bohatera itp. Uczniowie będą pracowali indywidualnie przez jedną godzinę lekcyjną.
Komentarze
Prześlij komentarz