Zaszyfrowane informacje z lektury szkolnej- ,,Kajko i Kokosz. Szkoła latania"
Kto myślał, że szyfrowanie na języku polskim jest niemożliwe, jest w błędzie. Uczniowie klasy 4b na lekcji języka polskiego szyfrowali hasła z lektury ,,Kajko i Kokosz. Szkoła latania".
Szyfrowanie służy do ukrywania informacji przed niepożądanym lub nieuprawnionym dostępem.
W związku z tym, że nie miałam dostępu do kolorowej drukarki, wydrukowałam czarno-białą kartę pracy. Z tego powodu uczniowie kolorowali figury matematyczne według własnego pomysłu. Mieli więc swój udział w opracowaniu kodu.
Zadanie wykonywaliśmy na podsumowanie cyklu lekcji. Czwartoklasiści samodzielnie wybierali 12 haseł, z którymi kojarzy im się lektura szkolna, a następnie je zaszyfrowali, aby inni mogli rozwiązać ich zagadkę.
Wybór hasła uzasadniali ustnie zarówno szyfrujący, jak i Ci którzy rozszyfrowali zadanie. Największą popularnością cieszyły się imiona bohaterów, miejsca akcji, nazwa gatunku, rekwizyty.
W ten sposób podsumowaliśmy pracę z lekturą szkolną i utrwaliliśmy znajomość alfabetu.
Zajęcia z wykorzystaniem szyfru uczą twórczego i krytycznego myślenia. Angażują uczniów, którzy zmotywowani i skoncentrowani podejmują się wykonania zadania. Pomagają sprawdzić, czy uczniowie potrafią dzielić wyrazy na litery, znają zasady pisowni (ortografia i interpunkcja). Uczą się bawiąc, a ich aktywność sprawia, że zapamiętują przekazywane treści.
Komentarze
Prześlij komentarz