Ćwiczenia obok ławki, czyli rozpoznawanie części mowy w podskokach
Powtarzanie wiadomości o częściach mowy na lekcji języka polskiego nie musi być nudne. Warto zorganizować przerwę śródlekcyjną lub zaplanować niestandardowe ćwiczenie.
Efekt zaskoczenia jest mile widziany. Polecam ćwiczenie, podczas którego uczniowie podejmują aktywności fizyczne zgodnie z instrukcją.
Instrukcję przyklejam lub zapisuję na tradycyjnej tablicy. Przykładamy wyświetlam na tablicy interaktywnej.
Przygotowuję zestaw części mowy, który zamieszczam w kole fortuny. Przykłady losuję osobiście lub wyznaczamy/ losujemy jednego ucznia, który się tym zajmuje, a ja obserwuję uczniów, czy trafnie rozpoznają części mowy. Początkowo uczniowie się wstydzą, lecz szybko włączają się i chętnie wykonują zadanie. Dobry humor nas nie opuszcza do końca lekcji.
Poniżej zamieszczam przykładową ruletkę.
Komentarze
Prześlij komentarz