Fotografia jako inspiracja do redagowania dialogu






Zdjęcia mają w sobie ogromny potencjał edukacyjny na lekcji języka polskiego. Z tego powodu chętnie je gromadzę, przeglądając zasoby udostępnione na wolnych licencjach.


Dzieliłam się już na blogu pomysłami na wykorzystanie fotografii, ale nowy pomysł zmotywował mnie do zredagowania niniejszego wpisu na blogu.

Warto podkreślić, że zdjęcia rozbudzają wyobraźnię, wywołują emocje, mobilizują do działania. 

Z tego powodu materiał fotograficzny może pomóc uczniom zrozumieć nowe treści, jak również rozwinąć umiejętności. 

Szczególnie przydatne jest wykorzystanie zdjęć podczas rozwijania umiejętności pisania, np. redagowania konkretnej formy wypowiedzi. 


Tym razem zachęcam wykorzystanie fotografii do ćwiczeń w redagowaniu dialogu. Z tego powodu wybrałam zdjęcia, na których znajdują się minimum dwie osoby/ zwierzątka.

Zapisywanie dialogów sprawia trudność moim uczniom. Nie pamiętają na przykład gdzie postawić myślniki. Liczne zadania nie zaowocowały wzrostem umiejętności uczniów. Z tego powodu postanowiłam, że wykorzystam potencjał materiału wizualnego.

Uczniowie zainspirowani fotografią stworzą fikcyjną historię, w której bohaterami będą przedstawione na zdjęciu osoby. Warunkiem koniecznym będzie wprowadzenie dialogu.
 
Moi uczniowie chętnie pracują w grupach lub w parach. Lubią też samodzielnie dokonywać wyboru fotografii. Zdarza się, że grupy wybierały identyczne zdjęcia, ale powstałe historie były odmienne. Uczniowie wykazywali się kreatywnością, umiejętnością współpracy oraz chętnie korzystali ze słowniczka ortograficznego.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca