Krzyżówka i ćwiczenia w redagowaniu pytań
Dzisiaj planowałam przygotowanie krzyżówki w wariancie przeplatanym: raz podane hasło, innym razem podane objaśnienie hasła. Niestety, generator, z którego korzystam, nie sprawdził się i zrezygnowałam ze swoich planów.
Przygotowałam więc krzyżówkę ortograficzną. Dlaczego hasła są już wpisane? Gdyż zadaniem uczniów będzie zapisanie w poziomie i w pionie zdań pytających do podanych rozwiązań. Oczywiście, uczniowie będą mogli wspierać się dostępnymi źródłami informacji, które przetworzą w celu zredagowania pytania.
Co ważne, uczniowie muszą dołożyć starań, aby sąsiadujące ze sobą objaśnienia nie zaczynały się od tych samych słów. Pomocą będzie służyć poniższa tablica.
Bardzo podoba mi się ta propozycja:)) Uczy myślenia. Moi uczniowie tego nie lubią, dlatego ćwiczą:))
OdpowiedzUsuń