Kreatywnie i z morałem ... opowiadają uczniowie podczas lekcji zdalnych

 

Pomysł, który prezentuję poniżej,  stosuję przy redagowaniu przez uczniów twórczych opowiadań.


Zaczynam od wylosowania przez uczniów narratora. Wykorzystuję do tego celu ruletkę.

Narrator posiada cechy ludzkie- opowiada, odczuwa, wspomina itp. Z jego perspektywy powstaje ciekawa historia. Nawet jeśli uczniowie wylosują tego samego narratora, nie będzie dwóch identycznych prac. 

Przy okazji powtarzamy, co to jest personifikacja. 

Proponuję zachęcić uczniów do zastosowania narracji pierwszoosobowej. Z moich obserwacji wynika, że historie uczniowskie są wówczas ciekawsze i znacznie obszerniejsze.
 
Wspólnie z uczniami ustalam kryteria realizacji tematu, np.
  • narrator pierwszoosobowy,
  • tytuł opowiadania,
  • opis- miejsca, postaci, sytuacji, przeżyć wewnętrznych,
  • dialog,
  • retrospekcja,
  • puenta,
  • miejsce i czas akcji,
  • zwrot akcji.
Swoje historie zwizualizowaliśmy fotografiami. Efekty prezentuję poniżej.

 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych