Językowe zmagania dla ambitnych uczniów i uczennic- zaproszenie do projektu eTwinning
Projekt eTwinning
Językowe zmagania dla ambitnych uczniów i uczennic
Językowe zmagania dla ambitnych uczniów i uczennic
Motto:
„A nade wszystko szanuj mowę swą ojczystą.
Nie znać języka swego – hańbą oczywistą”.
Projekt zakłada popularyzację wiedzy na temat języka polskiego. Jego celem jest promowanie języka ojczystego, przy jednoczesnym podkreślaniu znaczenia różnorodności językowej i kulturowej oraz kształcenie umiejętności porozumiewania się.
Projekt jest realizowany w ciągu 2 miesięcy.
W projekcie biorą udział szkoły partnerskie z całej Polski.
Cele projektu:
Dzięki stwarzaniu uczniom sposobności do zaangażowania emocjonalnego i nauki projekt stanowi okazję do poszerzania wiedzy, przyjaznego współzawodnictwa, nabywania umiejętności wyboru właściwej strategii pracy w grupie i wykazania się pomysłowością.
Jednym z najważniejszych zadań szkoły podstawowej jest kształcenie umiejętności posługiwania się językiem polskim, w tym dbałość o wzbogacanie zasobu słownictwa uczniów. Wypełnianie tego zadania należy do obowiązków każdego nauczyciela.
W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu,.
Jednym z najważniejszych zadań szkoły podstawowej jest kształcenie umiejętności posługiwania się językiem polskim, w tym dbałość o wzbogacanie zasobu słownictwa uczniów. Wypełnianie tego zadania należy do obowiązków każdego nauczyciela.
W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu,.
Cele szczegółowe:
- kształtowanie świadomości języka jako wartościowego i wielofunkcyjnego narzędzia komunikacji,
- rozwijanie sprawności językowej, umiejętności wypowiadania się w mowie i w piśmie,
- poszerzanie słownictwa czynnego uczniów,
- dbałość o poprawność wypowiedzi,
- rozwijanie sprawności uważnego słuchania i czytania,
- kształtowanie umiejętności rozumienia czytanego tekstu i wykorzystywania zdobytej wiedzy,
- poszerzanie wiedzy o języku polskim,
- rozwijanie umiejętności poszukiwania wiadomości, ich porządkowania, systematyzowania,
- wykorzystywanie posiadanych umiejętności w praktyce,
- wzmocnienie motywacji do nauki, trening twórczości, uczenie się poprzez działanie, doświadczanie, aktywne uczestnictwo, kształcenie właściwych zachowań społecznych (promowanie zasad fair play).
Przebieg projektu:
Każda szkoła partnerska opracuje jedno zadanie i zamieści je w zakładce “MATERIAŁY” na Twin Space.
W ten sposób powstanie baza autorskich zadań. Z nich każdy opiekun grupy projektowej wybierze zadania do TURNIEJU WIEDZY O JĘZYKU POLSKIM.
O sposobie przeprowadzenia turnieju każda szkoła partnerska zdecyduje indywidualnie.
Relację z przebiegu konkursu każdy partner opublikuje na stronach Twin Space.
W ten sposób powstanie baza autorskich zadań. Z nich każdy opiekun grupy projektowej wybierze zadania do TURNIEJU WIEDZY O JĘZYKU POLSKIM.
O sposobie przeprowadzenia turnieju każda szkoła partnerska zdecyduje indywidualnie.
Relację z przebiegu konkursu każdy partner opublikuje na stronach Twin Space.
Terminarz:
- Opracowanie logo projektu-każda szkoła opracowuje jedną propozycję i przeprowadzimy głosowanie- do końca października.
- Wypowiedzi uczniów i nauczycieli na wspólnej tablicy na temat:
- Dlaczego należy znać język ojczysty?- do końca października.
- Opracowanie co najmniej jednego zadania konkursowego i zamieszczenie w zakładce “MATERIAŁY”- do 3 listopada.
- Wybór zadań do organizowanego w szkole turnieju- do 10 listopada.
- Przeprowadzenie TURNIEJU WIEDZY O JĘZYKU POLSKIM- do 25 listopada.
- Opublikowanie relacji powstałej przy wykorzystaniu nowych technologii- do 26 listopada.
- Ewaluacja projektu “Wiem…, rozumiem…, czuję, że…- do 26 listopada.
- Utworzenie wspólnej tablicy zwycięzców- do 28 listopada.
Komentarze
Prześlij komentarz