Językowe zmagania dla ambitnych uczniów i uczennic- zaproszenie do projektu eTwinning


 




Projekt eTwinning

Językowe zmagania dla ambitnych uczniów i uczennic


Motto:
„A nade wszystko szanuj mowę swą ojczystą.
Nie znać języka swego – hańbą oczywistą”.



Projekt zakłada popularyzację wiedzy na temat języka polskiego. Jego celem jest promowanie języka ojczystego, przy jednoczesnym podkreślaniu znaczenia różnorodności językowej i kulturowej oraz kształcenie umiejętności porozumiewania się.

Projekt jest realizowany w ciągu 2 miesięcy.

W projekcie biorą udział szkoły partnerskie z całej Polski.



Cele projektu:

Dzięki stwarzaniu uczniom sposobności do zaangażowania emocjonalnego i nauki projekt stanowi okazję do poszerzania wiedzy, przyjaznego współzawodnictwa, nabywania umiejętności wyboru właściwej strategii pracy w grupie i wykazania się pomysłowością.

Jednym z najważniejszych zadań szkoły podstawowej jest kształcenie umiejętności posługiwania się językiem polskim, w tym dbałość o wzbogacanie zasobu słownictwa uczniów. Wypełnianie tego zadania należy do obowiązków każdego nauczyciela.

W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu,.

Cele szczegółowe:


  • kształtowanie świadomości języka jako wartościowego i wielofunkcyjnego narzędzia komunikacji,
  • rozwijanie sprawności językowej, umiejętności wypowiadania się w mowie i w piśmie,
  • poszerzanie słownictwa czynnego uczniów,
  • dbałość o poprawność wypowiedzi,
  • rozwijanie sprawności uważnego słuchania i czytania,
  • kształtowanie umiejętności rozumienia czytanego tekstu i wykorzystywania zdobytej wiedzy,
  • poszerzanie wiedzy o języku polskim,
  • rozwijanie umiejętności poszukiwania wiadomości, ich porządkowania, systematyzowania,
  • wykorzystywanie posiadanych umiejętności w praktyce,
  • wzmocnienie motywacji do nauki, trening twórczości, uczenie się poprzez działanie, doświadczanie, aktywne uczestnictwo, kształcenie właściwych zachowań społecznych (promowanie zasad fair play).


Przebieg projektu:

Każda szkoła partnerska opracuje jedno zadanie i zamieści je w zakładce “MATERIAŁY” na Twin Space.

W ten sposób powstanie baza autorskich zadań. Z nich każdy opiekun grupy projektowej wybierze zadania do TURNIEJU WIEDZY O JĘZYKU POLSKIM.


O sposobie przeprowadzenia turnieju każda szkoła partnerska zdecyduje indywidualnie.

Relację z przebiegu konkursu każdy partner opublikuje na stronach Twin Space.


Terminarz:


  1. Opracowanie logo projektu-każda szkoła opracowuje jedną propozycję i przeprowadzimy głosowanie- do końca października.
  2. Wypowiedzi uczniów i nauczycieli na wspólnej tablicy na temat:
  3. Dlaczego należy znać język ojczysty?- do końca października.
  4. Opracowanie co najmniej jednego zadania konkursowego i zamieszczenie w zakładce “MATERIAŁY”- do 3 listopada.
  5. Wybór zadań do organizowanego w szkole turnieju- do 10 listopada.
  6. Przeprowadzenie TURNIEJU WIEDZY O JĘZYKU POLSKIM- do 25 listopada.
  7. Opublikowanie relacji powstałej przy wykorzystaniu nowych technologii- do 26 listopada.
  8. Ewaluacja projektu “Wiem…, rozumiem…, czuję, że…- do 26 listopada.
  9. Utworzenie wspólnej tablicy zwycięzców- do 28 listopada.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca