Jak nieszablonowo poznać fakty z życia Adama Mickiewicza?
Pomysł sprawdził się na moich zajęciach. Uczniowie pracowali z zaangażowaniem, choć zajęło im to więcej czasu niż oczekiwałam.
Po pierwsze liczne publikacje, z których uczniowie będą mogli korzystać lub pozwolić uczniom korzystać z zasobów internetowych.
Po drugie, zatroszczyć się o materiały biurowe, np. kolorowe karteczki, białe kartki formatu A4, pisaki, klej oraz magnesy.
Jak zorganizować pracę na lekcji?
Przede wszystkim podzielić uczniów na 3 zespoły zadaniowe (koniecznie w sposób losowy). Każdej grupie przydzielić zadanie i przekazać potrzebne materiały.
Przede wszystkim podzielić uczniów na 3 zespoły zadaniowe (koniecznie w sposób losowy). Każdej grupie przydzielić zadanie i przekazać potrzebne materiały.
Grupa 2 przygotowywała oś czasu, na której zamieściła wydarzenia z życia poety. Z kolei grupa 3 na zielonych karteczkach wynotowała najciekawsze cytaty z dzieł polskiego wieszcza narodowego, podając tytuł cytowanego utworu.
Każda grupa zaprezentowała całej klasie przygotowany materiał, a następnie poprosiłam uczniów o doklejenie kolorowych karteczek do osi czasu i portretu Adama Mickiewicza.
Wypracowany materiał umocowany przy pomocy magnesów wykorzystałam do ćwiczeń indywidualnych.
Uczniowie, aby wykonać ćwiczenie, podchodzili do tablicy i korzystali z przygotowanych przez siebie materiałów.
Np.
Którą ciekawostkę z życia poety chciałbyś zapamiętać i dlaczego?
Który cytat trafił do Twojego serca? Wyjaśnij, jak go rozumiesz.

Uczniowie ponownie czytali swoje notatki, formułowali swoje zdanie i uzasadniali odpowiedź. Wyjaśniali także sens ukryty wybranego cytatu.
Czas na lekcji minął bardzo szybko. Uczniowie pracowali wytrwale i z przyjemnością poszukiwali informacji o wielkim polskim poecie.
Czy to była jedna tylko lekcja?
OdpowiedzUsuńTak. Uczniowie są przygotowani do pracy w grupach i lubią taką formę pracy.
Usuń