Znakujemy informacje o lekturze "Dywizjon 303", czyli hasztag na lekcji języka polskiego



Hasztag to słowo lub wyrażenie poprzedzone symbolem #, bez użycia spacji, będące formą swoistego znacznika. Znany jest naszym uczniom z serwisów społecznościowych.

Hasztagi umożliwiają grupowanie wiadomości, ponieważ można wyszukać komunikaty, w których zawarto wspomniany znacznik. 

Hasztagi są formą tagowania i w takiej funkcji wykorzystaliśmy na lekcji języka polskiego. 


Na lekcji poświęconej lekturze "Dywizjon 303" przeprowadziłam ćwiczenie polegające na jej otagowaniu przy pomocy hasztagów.
Ten pomysł spodobał się uczniom. Wszyscy wielokrotnie podchodzili do tablicy. Cała klasa czuwała nad tym, aby hasztagi się nie powtarzały. Uczniowie wertowali notatki w zeszycie, sięgali po lekturę i ... nie rozmawiali ze sobą. Byli skoncentrowani na ćwiczeniu, którego efekty pojawiły się na tablicy szkolnej.
To wspaniałe ćwiczenie na rozpoczęcie lub zakończenie lekcji.





Z pewnością dzięki hasztagom mamy możliwość uporządkowania wiadomości, a uczniom łatwiej dotrzeć do interesujących ich informacji w sieci.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Międzynarodowy Dzień Poezji z kartami literackimi, odwróconą krzyżówką lub wykreślanką- materiały edukacyjne na 21 marca