Wraz z Małym Księciem uczymy się jak żyć
Na lekcję poświęconą lekturze "Mały Książę" przygotowałam materiał, który pomoże mi sprawdzić, czy uczniowie znają treść lektury, rozumieją jej treść, potrafią się na temat książki wypowiedzieć i uzasadnić swoją opinię, analizują swoje zachowanie i wiedzą, jak je zmienić, znają związki frazeologiczne ze słowem "serce", przywołują trafne cytaty.
Ponieważ przygotowana przeze mnie prezentacja w formie krótkiego filmiku nie otwierała się w całości (zgłoszenia czytelników bloga), postanowiłam przygotować zrzuty ekranowe poszczególnych slajdów i zamieścić je przy proponowanych zadaniach.
Slajd 8
Jakie znasz związki frazeologiczne ze słowem "serce"? W razie potrzeby skorzystaj ze "Słownika frazeologicznego języka polskiego".
Slajd 1 i 2
Dokończ zdanie, wykazując się znajomością treści lektury.
Opowiem Wam...
Slajd 3
Slajd 4
Odrysuj
swoją dłoń i na każdym z palców zapisz jedną swoją cechę charakteru.
(Po wykonaniu tej części) Zastanów się, które z nich to wady. Jak je
wyeliminować ze swojego zachowania?
Slajd 5
Kto wypowiedział zacytowane słowa i w jakiej sytuacji? Znajdź właściwy cytat w utworze.
Slajd 6
Co sądzi o dorosłych tytułowy bohater? Dlaczego tak uważa?
Slajd 7
Czy zgadzasz się z przytoczonym cytatem utworu? Jakie jest Twoje doświadczenie?
Slajd 8
Jakie znasz związki frazeologiczne ze słowem "serce"? W razie potrzeby skorzystaj ze "Słownika frazeologicznego języka polskiego".
Slajd 9
Co jest dla Ciebie najważniejsze? Odpowiedz w 4-5 zdaniach.
*****
Jeśli
pomysł Ci się spodobał, masz pytania, wykorzystałeś /-aś go swojej
pracy, zostaw wiadomość w komentarzu. To zmotywuje mnie do dalszej
kreatywności i zachęci do dzielenia się swoim doświadczeniem.
Super. Dobrze dobrane fotografie.
OdpowiedzUsuńMyślę,że jesteś wspaniałæ nauczycielką Wspaniałe masz pomysły. 😄
OdpowiedzUsuń