Wraz z Małym Księciem uczymy się jak żyć
![]() |
Na lekcję poświęconą lekturze "Mały Książę" przygotowałam materiał, który pomoże mi sprawdzić, czy uczniowie znają treść lektury, rozumieją jej treść, potrafią się na temat książki wypowiedzieć i uzasadnić swoją opinię, analizują swoje zachowanie i wiedzą, jak je zmienić, znają związki frazeologiczne ze słowem "serce", przywołują trafne cytaty.
Ponieważ przygotowana przeze mnie prezentacja w formie krótkiego filmiku nie otwierała się w całości (zgłoszenia czytelników bloga), postanowiłam przygotować zrzuty ekranowe poszczególnych slajdów i zamieścić je przy proponowanych zadaniach.
Slajd 8
Jakie znasz związki frazeologiczne ze słowem "serce"? W razie potrzeby skorzystaj ze "Słownika frazeologicznego języka polskiego".
Slajd 1 i 2
Dokończ zdanie, wykazując się znajomością treści lektury.
Opowiem Wam...
Slajd 3
Slajd 4
Odrysuj
swoją dłoń i na każdym z palców zapisz jedną swoją cechę charakteru.
(Po wykonaniu tej części) Zastanów się, które z nich to wady. Jak je
wyeliminować ze swojego zachowania?
Slajd 5
Kto wypowiedział zacytowane słowa i w jakiej sytuacji? Znajdź właściwy cytat w utworze.
Slajd 6
Co sądzi o dorosłych tytułowy bohater? Dlaczego tak uważa?
Slajd 7
Czy zgadzasz się z przytoczonym cytatem utworu? Jakie jest Twoje doświadczenie?
Slajd 8
Jakie znasz związki frazeologiczne ze słowem "serce"? W razie potrzeby skorzystaj ze "Słownika frazeologicznego języka polskiego".
Slajd 9
Co jest dla Ciebie najważniejsze? Odpowiedz w 4-5 zdaniach.
*****
Jeśli
pomysł Ci się spodobał, masz pytania, wykorzystałeś /-aś go swojej
pracy, zostaw wiadomość w komentarzu. To zmotywuje mnie do dalszej
kreatywności i zachęci do dzielenia się swoim doświadczeniem.
Super. Dobrze dobrane fotografie.
OdpowiedzUsuńMyślę,że jesteś wspaniałæ nauczycielką Wspaniałe masz pomysły. 😄
OdpowiedzUsuń