Prezentujemy bohaterów powieści "Quo vadis", czyli uczniowie wypowiadają się na temat bohaterów literackich
"Quo vadis"-obszerna lektura, która przeraża moich uczniów swoją objętością i bogactwem świata przedstawionego. Mało kto ją przeczytał... Część obejrzała ekranizację filmową i niewiele zapamiętała. Dlatego potrzebowałam świeżego pomysłu na zajęcia, który pomoże informacje uporządkować, a uczniowie zapamiętają jak najwięcej treści.
Przyznam się, że nie zabraniałam uczniom korzystania z opracowania w lekturze. Lekcja służyła uczeniu się a nie sprawdzeniu wiedzy uczniów.
Pracowaliśmy całą lekcję w parach. Uczniowie, losowo dobrani, korzystali jedynie z tekstu lektury i ewentualnie opracowania zamieszczonego w ich egzemplarzu.
Bohaterów wypisaliśmy wspólnie na tablicy, a następnie podzieliliśmy się nimi. Zadaniem uczniów było przygotowanie ustnej prezentacji postaci z "Quo vadis" i wykonanie materiałów pomocniczych, z których będą korzystać podczas swojej wypowiedzi.
Każda para wykonała portret postaci oraz przygotowała notatkę wizualną, z której mogła korzystać podczas ustnej wypowiedzi. Na kolejnej lekcji przyda się ona do redagowania wypowiedzi pisemnych.
Zaproponowana aktywność bardzo spodobała się moim siódmoklasistom. Wypowiadając się, uważnie się słuchali i chętnie dopowiadali treści. Przy okazji ujawniły się inne talenty.
Podczas lekcji uczniowie doskonalili czytanie ze zrozumieniem i wyszukiwanie informacji, wypowiadali się na dany temat, poznawali kolejny sposób notowania i uczenia się, doskonaląc przy tym kompetencje społeczne.
Komentarze
Prześlij komentarz