Jak rozpisać uczniów?- pomysł czwarty
Tym razem zaprezentuję, jak motywuję do pisania uczniów klas młodszych.
Ten pomysł sprawdza się także na zajęciach indywidualnych w klasach starszych, jak i podczas pracy w grupach.
Przygotowuję dla uczniów karteczki, na których zamieszczam słowa, które chciałabym, aby uczniowie użyli w zdaniach. Do każdej karteczki uczeń układa tyle zdań, ile potrzebuje, aby wykorzystać zgromadzone słownictwo.
Na lekcjach "jeden na jeden" karteczki wycinam sama i proponuję uczniowi losowanie, wybieranie, dobieranie itp. To bardzo motywuje do nauki i nawet oporni uczniowie chętnie wykonują zaprezentowane zadanie.
Pomysł sprawdza się szczególnie na lekcjach poświęconych lekturze.
Oto przykładowe karteczki do lektury "Kajko i Kokosz. Szkoła latania":
Uczeń, który nie wierzył w siebie, tak wkręcił się w zaproponowane zadanie, że wkleił wszystkie karteczki, nawet te, które początkowo odkładał na bok. Redagował zdania najlepiej jak potrafił i nie narzekał, że dużo. Nie zadawał też pytań o to, ile ma napisać.
I ja, i uczeń wyszliśmy z zajęć usatysfakcjonowani. Z tego co wiem, to uczeń opowiadał też o zadaniu w domu, chwaląc się swoją pracą.
W tej formie pracy jest moc!
Komentarze
Prześlij komentarz