Jak rozpisać uczniów?- pomysł piąty
Z tego pomysłu korzystam przy okazji omawiania lektur szkolnych. Na ogół na ostatniej lekcji poświęconej książce.
Teksty uczniowie redagują przez całą lekcję, a poziom adrenaliny sprawia, że czas mija szybko, a uczniowie mają w zeszytach prace o oczekiwanej objętości.
Chętnie też pozostawiają zadania do sprawdzenia.
Wypowiedź o każdym nowym elemencie rozpoczynają od nowego akapitu.
W tym czasie zadaję pomocnicze pytania, np.
Co to jest?
Do kogo należy?
Co się z nim stało?
Jaką funkcję spełnia w utworze?
Kto to jest?
Jakie relacje łączą tę postać z innymi bohaterami?
W jakich wydarzeniach bierze udział?
Co się z tym bohaterem stało?
Każdy z uczniów stara się pochwalić swoją wiedzą i napisać jak najwięcej.
Taktują takie zajęcia jak zabawę na lekcji i niech tak zostanie :)
Oto przykładowe ,,skarby" związane z lekturą "Balladyna":
Komentarze
Prześlij komentarz