Jak rozpisać uczniów?- pomysł piąty

Z tego pomysłu korzystam przy okazji omawiania lektur szkolnych. Na ogół na ostatniej lekcji poświęconej książce. 
Wykorzystuję zgromadzone rekwizyty, fotografie, rysunki, które zainspirują uczniów do pisemnego wypowiadania się na lekcji.

Teksty uczniowie redagują przez całą lekcję, a poziom adrenaliny sprawia, że czas  mija szybko, a uczniowie mają w zeszytach prace o oczekiwanej objętości.

Chętnie też pozostawiają zadania do sprawdzenia. 
Wypowiedź o każdym nowym elemencie rozpoczynają od nowego akapitu. 

Tajemnicze przedmioty wyjmuję pojedynczo z pudełka lub worka. Demonstruję, pozwalam obejrzeć z bliska, eksponuję w widocznym miejscu.

W tym czasie zadaję pomocnicze pytania, np.

Co to jest?
Do kogo należy?
Co się z nim stało?
Jaką funkcję spełnia w utworze?
Kto to jest?
Jakie relacje łączą tę postać z innymi bohaterami? 
W jakich wydarzeniach bierze udział?
Co się z tym bohaterem stało?

Każdy z uczniów stara się pochwalić swoją wiedzą i napisać jak najwięcej.
Taktują takie zajęcia jak zabawę na lekcji i niech tak zostanie :) 

Oto przykładowe ,,skarby" związane z lekturą "Balladyna": 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych