Trenuję pamięć, tworząc krzyżówkę na lekcji
Czy Wasi uczniowie lubią rozwiązywać krzyżówki? Jeśli tak, warto wykorzystać ich sympatię do tej formy pracy na lekcji. Nie tylko do odgadywania haseł, ale właśnie do tworzenia krzyżówek.
Rozwiązywanie krzyżówek ma wiele zalet. Uczniowie poddają się treningowi pamięci, ćwiczą mechanizm skojarzeń, redagowanie pytań, dzielenia wyrazów na litery. Zachęcają do korzystania ze słowniczka ortograficznego. Rozwijają wyobraźnię. Uczą się logicznego myślenia, koncentracji na wykonywanym zadaniu.To swoista gimnastyka intelektualna.
Tworzenie krzyżówki sprawdzającej znajomość lektury zachęca do sięgnięcia po książkę, jej kartkowania i przypominania sobie jej treści. Uczniowie utrwalają w ten sposób wiedzę.
Polecam tworzenie krzyżówek na przykład na podsumowanie zajęć.
Na lekcji nie ma tyle czasu, aby krzyżówka była długa. Nie zawsze uczniowie wykonają ją też starannie, ale nie może nam to przesłonić celu jej zastosowania na zajęciach.
Oto przykładowe krzyżówki wykonane przez moich siódmoklasistów sprawdzające znajomość lektury "Mały Książę". Hasło ustaliliśmy na początku ćwiczenia.
Jeśli pomysł Ci się spodobał, masz pytania, wykorzystałeś /-aś go swojej
pracy, zostaw wiadomość w komentarzu. To zmotywuje mnie do dalszej
kreatywności i zachęci do dzielenia się swoim doświadczeniem.
Komentarze
Prześlij komentarz