W awatarowym świecie bohaterów literackich
O tworzeniu awatarów pisałam już kilkakrotnie, np. wówczas, gdy uczniowie się prezentowali w nowym zespole klasowym na kolejnym etapie poznawania. Poza tym to atrakcyjna metoda wykorzystywana przeze mnie w projektach edukacyjnych- czytaj TUTAJ
Dlaczego do awatarów wracam? Uczniowie wspominają o efekcie "Wow". Zaskoczenie, zadziwienie, ciekawość i chęć wykonania podobnego zadania.
Tym razem ucznie przygotowywali awatary bohaterów wybranych przez siebie utworów literackich. Było to zadanie tylko dla chętnych uczniów. Mogli wybrać postać z lektury lub z dowolnej, ale przeczytanej przez siebie książki. Ćwiczyliśmy redagowanie tekstu w pierwszej osobie liczby pojedynczej.
Oto niektóre z awatarów:
- Jan Bytnar- Rudy
- Tadeusz Zawadzki- Zośka
- Ania z Zielonego Wzgórza
- Oskar i pani Róża
- Gwiazd naszych wina
- Igrzyska śmierci
- Dzienniczki zakręconej nastolatki
- Wierna
- Harry Potter i kamień filozoficzny
- Zapasy z życiem
- Dzienniczek Cwaniaczka
- Pamiętnik księżniczki
- Hobbit, czyli tam i z powrotem
- Dynastia Miziołków
- Zimowy wilk
Prezentacja w klasie budzi niebywałe zainteresowanie.
Uczniowie przedstawiają własne wyobrażenie bohatera literackiego.
Zadanie angażuje uczniów. Jest bardzo lubiane przez nieśmiałych i tych, którzy twierdzą, że bardzo się stresują, wypowiadając się publicznie.
Pamiętajmy jednak, że wypowiedź bohatera nie będzie zbyt obszerna ze względu na ograniczenia narzędzia.
Zadanie nie jest trudne. Spróbujcie :) www.voki.com
Komentarze
Prześlij komentarz