Sprawdź, ile wiesz o Arkadym Fiedlerze

………. z nas ma coś z dziecka, lecz niewielu o tym pamięta. Kiedy jesteśmy dziećmi, …………... nas bezbronny, malutki owad, rozległe jezioro, zaskakuje nas, że ktoś ma inny kolor ………….... Z czasem nie robi to na nas ……….... Ja tej zdolności nie utraciłem. Mój ojciec uczył mnie ………….. rzeczy takie, obok których inni ……….. przechodzili obojętnie. Jestem mu za to niezmiernie wdzięczny. Moim ……….. jest pisanie o dalekich …………., egzotycznych wyprawach i nieznanych krajach, które czekają na odkrycie. Mam nadzieję, że
………... czytelnikom moich …………... pływanie po wodach Amazonki, oddychanie kanadyjskim …………. ,,pachnącym ………...”, szybowanie pod angielskim niebem w myśliwcach dywizjonu 303. Mój ojciec uczył mnie kochać rzeczy takie, obok których inni ………….. obojętnie.
Książka ,,Mój ojciec i dęby” to …………. do krainy dzieciństwa, młodości, ciepłych wspomnień. Opisuję w niej wspólne z ojcem ………….. nad Wartą, wśród dębów rogalińskich, polowania i wyprawy na ryby, marzenia o puszczy Amazonii, egzotycznych motylach. Jest to ………….. mojej rodziny, kultywowania tradycji i pielęgnowania wspaniałej spuścizny. Jestem zachwycony pięknem krajobrazu Kanady. Niejednokrotnie wspominam krwawe dzieje rodzącego się w ogniu i cierpieniach państwa. Lasy, jeziora, krystalicznie czyste …………. wijące się pośród gór i nagich skał były świadkami wielu ludzkich tragedii i nieszczęść. Proszę mi wierzyć, że Indianie byli dziesiątkowani przez …………. i alkohol, sprowadzony przez białych osadników, bratobójcze walki zwaśnionych szczepów, angielski pęd do przejęcia władzy na tych terenach czy masowe wybijanie ………... dla zaspokojenia nienasyconego rynku europejskiego. Teraz całkowicie pochłania mnie założenie …………. w Puszczykowie pod Poznaniem. Zgromadziłem wiele eksponatów ze swoich podróży po świecie. Chętnie je udostępnię zafascynowanym podróżami i ……….. Polakom.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych