Oś czasu a chronologia zdarzeń z życia poety

Światowy Dzień Poezji i Dzień Nowych Technologii stały się okazją do przybliżenia zdarzeń z życia polskich poetów. 

W tym dniu uczniowie przyszli do szkoły wyposażeni w wyszukane informacje o wybranym/ wskazanym twórcy. Ponadto przynieśli jeden wybrany przez siebie wiersz, którego interpretację głosową przygotowali w domu. Ten etap pracy uczniowie realizowali w parach.

Podczas lekcji stworzyliśmy grupy czteroosobowe. Zaczęliśmy od lektury wierszy, ale nie stereotypowo. Zaskoczyłam uczniów, prosząc ich o odczytanie głośne wierszy od końca, od ostatniego wersu.

Początkowo nie było łatwo, ale efekt zadziwił uczniów. Stwierdzili, że wiersz nabrał nowego znaczenia, ale nic nie utracił ze swojej artystycznej formy.


Potem pocięliśmy wersy na paski i przygotowaliśmy BIGOS POETYCKI. Powstały nowe dzieła poetyckie, które wyeksponowaliśmy w sali lekcyjnej. Z przyjemnością je czytaliśmy, nie dowierzając własnym oczom. Efekt był dla nich piorunujący, choć czasu na wykonanie zadania nie było za wiele.  Nawet Ci, którzy nie lubią poezji, stwierdzili, że lekcja odczarowała poezję, uczyniła zrozumiałą i przełamała negatywne nastawienie do niej.





Potem pracowaliśmy w parach, wybierając najważniejsze fakty z życia i twórczości poety. Porządkowaliśmy je chronologicznie, a w internecie szukaliśmy fotografii, które moglibyśmy wykorzystać przy tworzeniu osi czasu. 
Oś czasu wybranego poety tworzyliśmy przy pomocy darmowej aplikacji Timeline - link dostępny jest TUTAJ



Potem prezentowaliśmy nasze prace, uzupełniając je wyczytanymi ciekawostkami o poetach w sieci.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4

Rozpoznajemy lektury szkolne po symbolach graficznych