Kampania reklamowa szkolnej lektury- powtarzamy przed egzaminem gimnazjalnym
Powtórki przed egzaminem powinny przede wszystkim angażować uczniów do pracy. Warto więc zaplanować takie aktywności, aby wiedza odcisnęła się na trwałe w pamięci uczniów.
Mimo że PIRAMIDA NAUKI lub jak ktoś woli STOŻEK NAUKI budzi liczne kontrowersje, postanowiłam o niej przypomnieć w tym miejscu.

wykład, czytanie, prezentacja audiowizualna, demonstracja, dyskusja na forum z położeniem nacisku na argumentowanie, praktyczne działanie podporządkowane nauczaniu innych. Jednym z wymogów było wykorzystanie technologii informacyjno- komunikacyjnej, aktywnej tablicy. Oczywiście, każda z grup musiała mieć czas na wykonanie, przygotowanie materiałów z zachowaniem praw autorskich.
Dla poszczególnych lektur utworzyliśmy padlety, aby członkowie grupy mogli zgromadzić wytworzone przez siebie materiały.
Dzięki takiej formie pracy uczeń:
- rzetelnie, z poszanowaniem praw autorskich, korzysta z informacji,
- uczestniczy w projektach edukacyjnych (np. tworzy różnorodne prezentacje, projekty wystaw, realizuje krótkie filmy z wykorzystaniem technologii multimedialnych),
- pogłębia swoją wiedzę przedmiotową i uczestniczy w wykładach publicznych,
- rozwija umiejętności samodzielnej prezentacji wyników swojej pracy,
- rozwija umiejętność krytycznego myślenia i formułowania opinii.
Komentarze
Prześlij komentarz