Dzień nowych technologii w naszej szkole


Dzień nowych technologii zaplanowany na 21 marca to finał podjętych działań promujących wykorzystanie nowych technologii w Szkole Podstawowej nr 2 im. A. Fiedlera w Dębnie.


Zaplanowane działania służyły zmotywowaniu nauczycieli i uczniów do sięgnięcia po darmowe aplikacje i generatory w celach edukacyjnych, przekonaniu, że można owocnie spędzić czas, wykorzystując laptop, projektor, dostęp do internetu, zaprezentowaniu całej społeczności szkolnej i rodzicom efektów pracy uczniów.




Zaplanowaliśmy działania z wykorzystaniem następujących aplikacji:

1. Quizy i konkursy z wykorzystaniem Kahoota. Uczniowie na swoich smartfonach udzielają odpowiedzi, a nauczyciel prezentuje pytania z wykorzystaniem projektora.

2. Dysk Google- zamieszczanie na dysku w chmurze własnych materiałów przygotowanych na lekcje, zbieranie od uczniów prac, udostępnianie im własnych zasobów.




3. Stworzenia kolekcji na konkretny temat i uzupełnianie jej w miarę znajdowania nowych rzeczy, prezentując je uczniom albo wykorzystując to narzędzie do pracy projektowej w zespołach.


4.Tworzenie ćwiczeń interaktywnych, które nasi uczniowie mogą wykonywać na tablicy interaktywnej w klasie lub logując się na stronie po przypisaniu ich do „wirtualnej klasy” (ODWRÓCONE LEKCJE)


5. Tworzenie różnego rodzaju „chmur wyrazowych” służących m.in.
zapamiętaniu wyjątków ortograficznych,
bogaceniu słownictwa poprzez grupowanie wyrazów bliskoznacznych,
utrwaleniu nazw środków stylistycznych,
gromadzenie materiału o wybranej epoce, twórcy,
zachęcie do czytania książek,
krótkiej argumentacji,
zebraniu terminów literackich,
zgromadzeniu związków frazeologicznych.


6. Tworzenie osi czasu przedstawiających życie i twórczość wybitnych polskich twórców.


7. Tworzenie elektronicznych książeczek promujących twórczość uczniowską, szkolną gazetę “Arkadia”.


8. Projektowanie awatarów bohaterów literackich, dzięki którym uczniowie zapomną o schematyzmie lekcji, będą uczyć się, bawiąc.


9. Tworzenie labiryntów, krzyżówek, wykreślanek, służących zapamiętaniu treści lektur, zamieszczanie sentencji na własnoręcznie wykonanej fotografii i jej udostępnianie.


10. Projektowanie autorskich komiksów.


Powyższe zadania zrealizowaliśmy na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.


Opis tych działań znajduje się na stronie naszej szkoły w zakładce “Aktywna tablica” oraz w identycznej zakładce na tym blogu.
















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"

Generator napisów 4