Dlaczego warto zachęcić uczniów do wykonywania chmur wyrazowych?
Słyszę i zapominam.
Widzę i pamiętam.
Robię i rozumiem.
Konfucjusz
Lekcja
ortografii nie musi być nudna. Warto, pamiętając o stylach uczenia się,
tak zaplanować zadania, aby wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy byli
zaangażowani podczas zajęć i jak najwięcej zapamiętali.
Polecam tworzenie chmur wyrazowych.
Moi
uczniowie tworzą chmury wyrazowe najczęściej w parach. Podczas zadania
korzystają ze słownika ortograficznego. Określamy minimalną liczbę
wyrazów ilustrującą określoną zasadę ortograficzną. Uczniowie czytają,
wybierają, zapamiętując pisownię i regułę ortograficzną.
Zgromadzone słownictwo wykorzystują do przygotowania kolorowej chmury wyrazowej w ciekawym kształcie.
Proces tworzenia przebiega szybko i sprawnie w obecności pozostałych uczniów. Uczymy się wspólnie :)
Komentarze
Prześlij komentarz