Dlaczego warto zachęcić uczniów do wykonywania chmur wyrazowych?


Słyszę i zapominam.

Widzę i pamiętam.

Robię i rozumiem.

Konfucjusz
Lekcja ortografii nie musi być nudna. Warto, pamiętając o stylach uczenia się, tak zaplanować zadania, aby wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy byli zaangażowani podczas zajęć i jak najwięcej zapamiętali.

Polecam tworzenie chmur wyrazowych. 

Moi uczniowie tworzą chmury wyrazowe najczęściej w parach. Podczas zadania korzystają ze słownika ortograficznego. Określamy minimalną liczbę wyrazów ilustrującą określoną zasadę ortograficzną. Uczniowie czytają, wybierają, zapamiętując pisownię i regułę ortograficzną.
Zgromadzone słownictwo  wykorzystują do przygotowania kolorowej chmury wyrazowej w ciekawym kształcie. 
Proces tworzenia przebiega szybko i sprawnie w obecności pozostałych uczniów. 
Uczymy się wspólnie :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Jak rozwijać umiejętność streszczania tekstów nieliterackich? Propozycja materiału dla nauczycieli

Generator napisów 4

Stacje zadaniowe lub karty pracy- mój pomysł na lekcję języka polskiego 6 grudnia

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"