Lapbooki o bohaterach historycznych powieści "Quo vadis"

Lapbooki zostają na stałe na moich lekcjach. Sprawdziły się! Są atrakcyjną dla uczniów formą pracy. Wierzę w to, że na każdym etapie edukacyjnym i na większości przedmiotów szkolnych można je wykorzystać. Spróbujcie na swoich zajęciach.

Po raz pierwszy na swoim blogu o lapbookach pisałam TUTAJ- link poniżej.


Tym razem wykonywali lapbooki uczniowie klas pierwszych gimnazjum. Wiedziałam, że niewielu z nich przeczytało lekturę. Kiedy dokonaliśmy podziału postaci na historyczne i fikcyjne, zdecydowałam, że  tych pierwszych przedstawią uczniowie.

Oczywiście, lapbooki wykonywaliśmy podczas lekcji, a uczniowie musieli przygotować się w domu. 
Wyszukiwali potrzebne informacje oraz cytowali odpowiednie fragmenty tekstu, Odróżniali informacje o faktach od opinii. Rekonstuowali losy bohatera.
Wskazywali na czynniki wpływające na jego decyzje. Wskazywali skutki działań. Porównywali cechy wybranego bohatera do innego lub do siebie samego. 
Największą trudność sprawiło im zaprezentowanie postaci przed rówieśnikami. Pięciominutowe wystąpienie dotyczące charakterystyki bohatera to nie lada wyzwanie dla nieśmiałych uczniów.
Lapbooki pomagają im opanować zdenerwowanie, dodają pewności siebie, uczą panowania nad rękami, gwarantują, że każdy coś powie, a w najtrudniejszym momencie odczyta ze swojej pracy.  
Zadanie służy przygotowaniu do redagowania charakterystyki. Uczniowie mogą korzystać ze swoich materiałów i lektury. Wykorzystują przy tym wiedzę o epoce.
Polecam.
Licencja Creative Commons

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Skecz na zakończenie roku szkolnego lub inną uroczystość szkolną

Zbiór wykreślanek ortograficznych na zajęcia wyrównawcze

Przykład opinii wychowawcy klasy o uczniu

Generator napisów 4

Tworzymy makietę miejsca akcji- "Chłopcy z Placu Broni"